בדיקת Direct Coombs חיובית
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר ציצוביץ שלום, אני בת 24, בריאה בדרך כלל. קיבלתי הודעה על כך שבתרומת דם שעשיתי לפני כחודש וחצי בדיקת Direct coombs יצאה חיובית. בעקבות כך ביצעתי בדיקות נוספות לפני כשבוע. Direct coombs חוזר - חיובי IgG +2 C3d +2 - C3c - IgM - IgA - CTL בספירת דם: הכל בטווח הנורמה (וגם דומה מאוד לתוצאות בדיקות דם אחרונות שביצעתי, לפני כשנה. היות ואני תורמת דם על בסיס קבוע אני יודעת שבתקופה זו לא הייתה בדיקת Direct coombs חיובית...). גם רטיקולוציטים תקינים. מדדי דלקת: ESR - 36. CRP תקין. לא יודעת אם רלוונטי אבל כימיה תקינה גם כן (מלבד טריגליצרידים גבוהים). מתכוונת כמובן לגשת עם התוצאות לרופא המטפל, אבל אשמח לשמוע את דעתך המלומדת - האם יש בירור נוסף שכדאי לבצע לאור תוצאות אלו? לי תודה רבה ולילה טוב!
אי אפשר לדעת מה הסיבה לכך. הסיבות האפשריות מרובות ויכול גם להיות שלא תתגלה סיבה. זה גם יכול להעלם כמו שבא... http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/003344.htm כפי שציינת, יש להגיע לרופא ולברר את הנושא בצורה מסודרת. במקביל צריך כמובן לעקוב אחרי הספירה.