תלסמיה או משהו אחר?
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בני בן שנה ו-5 חודשים, נמצא אלרגי לחומוס וטחינה..חוץ מזה לא ידוע לנו על בעיות מיוחדות. אביו נשא תלסמיה בטא מיינור.ולהלן תוצאות בדיקת הדם של בני שחרגו מהטווח: hemoglobin a2- 5.7 hemoglobin f - 3.1 hemoglobin - 11.6 (לא מחוץ לטווח אבל נמוך) mcv-68 mch-22.3 rdw-15.4 לאור התוצאות, הופנינו לבדיקת דם לפריטין שתוצאתה הינה: 23 (הטווח הינו 20-250) מה דעתך? ועל מה מצביעות הבדיקות? האם תלסמיה? האם חוסר בברזל? האם ישנה סיבה לדאגה? תודה רבה שלי
רשמת רק תוצאות חלקיות של הספירה. רשמי הכל. אם נעשתה בדיקת ברזל ופריטין רשמי גם ערכים אלה.
hemoglobin a2- 5.7 hemoglobin f- 3.1 wbc-12.6 rbc-5.21 hemoglobin- 11.6 hematocrit- 35.7 mcv- 68 mch- 22.3 mchc- 32.5 rdw-15.4 platelets- 277 mpv-9.8 ferritin- 23 תודה רבה על תגובתך המהירה ועל היסודיות!