תלסמיה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
סובלת מאנמיה מס' שנים מקבלת עירויי וונופר בגלל בעיות ספיגה. בנוסף לבדיקות הדם הרגילות נשלחתי לבצע בדיקת רטיקולוציטים וכן אלקטרופורזה של המוגלובין. 1. האם בדיקות אלו מסייעות לזיהוי תלסמיה? 2. האם תתכן תלסמיה שאינה תורשתית- משפחתית? 3. האם יש הבדל בין תלסמיה אלפא לתלסמיה מינור או שהן אותו הדבר?
לקריאה נוספת והעמקה
1. רטיקולוציטים ? לא ממש קשור, אבל אלקטרופורזיס של המוגלובין - אולי.. 2. כן 3. יש הבדל. כדאי שתעייני בתשובות קיימות בנושא תלסמיה וכן באתר העזר http://tinyurl.com/6trrwsn