ויטמין B12 נמוך
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בחודש תשיעי, שבוע 39 להריון. בבדיקת דם הקודמת שערכתי לפני כחודשיים הברזל שלי היה נמוך (כ-10). לא שיניתי מאז דבר בנטילת הכדורים - המשכתי לקחת את אותו ברזל ו-B12 לא לקחתי כיון שהכדור אותו הציע לי הרופא היה חסר בכל הארץ. בבדיקות הנוכחיות- הברזל להפתעתי עלה חזרה ל-12.1 על אף שלא נטלתי את ה-B12, ועל אף שה-B12 נמצא ממש ברצפה - 80 כשערכים התקינים הם בין 145-940. האם עלי לעשות משו נוסף מלבד נטילת הכדור? להעלות מינון? אני מאוד מודאגת מכך.
אינה אומרת דבר לגבי המצב האמיתי. זו בעיה הקשורה בריאגנטים של הבדיקה. אין מה לעשות נגד זה אלא לקחת B12, ולבדוק לאחר סיום ההריון. מצב דומה עלול לקרות בעת נטילת גלולות. כדאי להזכיר עובשדה זו לגינקולוג ולרופא המשפחה שלך.