טרומבוציטופניה NAIT
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, ב- 29.11 ילדתי את ביתי הבכורה, עקב חום בלידה עשו לילדה ספירת דם שהעלתה מס' טרומבוציטים של 18 אלף בלבד. הילדה אובחנה כסובלת מטרומבוצטופינה על רקע של NAIT (לי יש סוג דם O+ לילדה יש B+ נאמר לי כי חסרים לי שני אנטיגנים שנמצאים סביב הטרומבוציט ובשל כך הגוף שלי פיתח נוגדנים שהרסו לילדה את הטסיות). הילדה טופלה ב- IVIG + תרומת טרומבוציטים, לאחר מכן עלו הטרומבוציטים ל- 66, בהמשך ירדו שוב ל- 35, נשארו כך שבועיים ושוב ירדו ל- 20, הילדה שוב טופלה ב- IVIG ללא תרומת טרומבוציטים, הערכים עלו ל- 37, ולאחר שבוע ל- 40, לאחר שבוע נוסף ל- 60 ולאחר 10 ימים שוב ירדו ל- 35. נערכה בדיקת לשד שיצאה תקינה, כמו כן נערך US מוח בגיל יומיים גם הוא יצא תקין, בנוסף מבדיקה שנערכה לילדה לא נמצאו כבר נוגדנים שלי, חשוב לציין שלילדה אין סימנים על העור. אם כן, מה יכול לגרום שוב לירידה במס' הטרומבוציטים?? אני חוששת מאוד, מתוסכלת ואובדת עצות.. אשמח לייעוץ!
זה אכן מוזר, כי NAIT בד"כ חולפת ללא בעיות לאחר כשבוע או שבועיים. גם זיהום עלול לגרום לטרומבוציטופניה ועוד גורמים. כנראה נכון לעשות הערכה מחדש של סיבת הטרומבוציטופניה אצל הילדה. קראי כאן: http://www.sepeap.org/archivos/pdf/10871.pdf http://www.sld.cu/galerias/pdf/sitios/hematologia/trombocitopenia_en_el_neonato.pdf
אשמח אם תיצרי איתי קשר - [email protected]
אני מכבד את רצונך לסייע לאם, שירה, אבל לחילופי דברים ביניכם קיים פורום של תמיכה הדדית... נא פנו לשם http://www.doctors.co.il/forum-360 תודה
במקרה נכנסתי לכאן עבור שאלה אחרת. גם לילדי היתה את התופעה, והם אובחנו בגלל NAIT. אם את רוצה לשמוע פרטים נוספים, צרי איתי נא קשר
שירה, גם אצלנו התגלתה הבעיה, אשמח ליצור עמך קשר. כתבי לי כתובת מייל שלך או משהו. מנהל האתר, אנא פרסם הודעתי, אני זוכרת כיצד אני חיפשתי עמיתים לבעיה נדירה זו.