ליחה והשתלת מח עצם

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

11/11/2009 | 17:47 | מאת: אילנה

שלום אני חולת לוקמיה inversion 16 AML 04. כרגע בהפוגה. עברתי 4 כימותרפיות ולאחר כחצי שנה של מח עצם נקי, המחלה חזרה. ואז עברתי כימו' כטיפול הצלה ולאחר כשבועיים כימו' אגרסיבי (פלודרבין ובי סולפאט) והשתלת מח עצם. היום, כ-4 חודשים לאחר ההשתלה, עדיין אין GVH קשה. אך אני סובלת מליחה תמידית, שקופה. לא ברורה הסיבה ולא ברור מה זה. בדיקת ריאות תקינה. רוב הזמן זו לא ליחה שאפשר להוציא החוצה ולכן זה "נבלע" לי בגרון...אבל זה לא נעים, וגורם לעיתים בחילות... אני מתגוררת בסמוך לכביש ראשי שבו עוברים גם אוטובוסים (יש בניין אחד על הכביש, ואני גרה בבניין שמאחוריו) וגם – בדירה יש שטיח מקיר לקיר. השאלה שלי: האם לדעתך אחד מהנ"ל או שניהם (1. סמיכות לכביש ראשי 2.שטיח מקיר לקיר) עשויים להסביר את הליחה? וגם אם הם לא מסבירים את הליחה, האם מגורים בתנאים אלו מסכנים את בריאותי? במידה וזה מסוכן - האם זה מסוכן לכל אחד, או שעבורי במיוחד עקב מצבי (לאחר השתלה וכו)?

לקריאה נוספת והעמקה
11/11/2009 | 18:01 | מאת: תשובת מנהל הפורום

אין לי כל דרך לדעת זאת. יש לבדוק את הסוגיה לעומק (בדיקת כיח מיקרוסקופית ותרביות) ואולי עוד דברים, לפי מה שיחשוב רופא הריאות לנכון. אולי צריך להתייעץ גם עם אלרגולוג. בודאי שצריך לבדוק עם רופאייך אם אחת התרופות שאת מקבלת עלולה לגרום לכך. יכול להיות שאת צריכה להביא מומחה "סביבתי" לבדוק את סביבת מגורייך. זה לא משהו שאפשר לענות עליו בתיאוריה או בפורום. ברורות לך בודאי השלכות שיש לקביעה כזו ולכן היא צריכה להיות אמיתית ומדוייקת ולא תיאורטית. אבל... קודם לכל צריך לבדוק את אותה ליחה... מאחל לך החלמה שלמה.

12/11/2009 | 09:35 | מאת: אילנה

ד"ר ציצוביץ תודה רבה על תשובותיך. בקשר למומחה "סביבתי". איך בדיוק נקרא מומחה כזה? אין לי מושג אפילו איך והיכן להתחיל לחפש מומחה כזה. אודה לך על הכוונה.

מנהל פורום המטולוגיה