בדיקת קרישת דם

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

24/03/2005 | 10:39 | מאת: Lisa

לד"ר שלום רב! אני בת 34 בהריון שבוה 19. הריון שלישי ללא ילדים האם התוצאות שלי חריגות: Homocystein 3.81 4.6 – 12.44 PT (%) גדול מ 100% PT (Seconds) 9.5 8.4 - 11.3 I.N.R 1 23.2 PTT (sec) 21.6 - 30.6 Antithrombin III active %77 80 – 110 Protein S Free %57 60 – 120 Protein C-Activity גדול מ100% - Fibrinogen (Hypercoag.) 411mg/dl 200 – 400 APC – Resistance 2.28 Prothrombin 20210 NORMAL Lupus Anticoag. DRVVT 1.1 0.9 – 1.3 Lupus Anticoag.APTT assay 1.37 1.15 – 2 Cardiolipin IgG קטן מ 7.5 GPL U/ml Remark (Hypercoagulation) בתודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
24/03/2005 | 10:54 | מאת: תשובת מנהל הפורום

האם הבדיקות נעשו בעת היותך בהריון ?

24/03/2005 | 11:38 | מאת: Lisa

הבדיקה נעשת לפי בקשתי לפני שלושה שבועות עקב היסטוריה משפחתית והפלה טבעית אחת.

04/04/2005 | 03:07 | מאת: פנינה

שלום רב. אני בת 40. בבדיקה שעשיתי נתקבלו התוצאות : ptt 20.60 sec ptt ratio 0.77 מה זה אומר לגבי? רמת טריגליצידים 376 כולסטרול: hdl 42 ldl 148 שוקלת 56 קג' וגבהי 165 עלי לציין שאני סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס, רק שבבדיקה האחרונה מצבי כעת הוא היפר : 0.34

25/04/2005 | 12:15 | מאת: תשובת מנהל הפורום

כדי לאפשר מענה לכל שאלה, נא לא לשאול שאלות חדשות בדפים ישנים. אם מדובר בהמשך לשאלה ישנה, נא להכניס הודעה חדשה בדף הראשון עם הפניה מדוייקת להמשך השאלה. תודה. רק ה- PTT רלבנטי כאן בפורום. זו תוצאה מעט מקוצרת. כדאי לחזור על הבדיקה ואם עדיין מתקבלת תוצאה דומה - לפנות לבירור הדבר אצל המטולוג (בדיקת APCR תהיה מתאימה כשלב ראשון).

17/05/2005 | 09:45 | מאת: אריגת

אני סובלת מאפילפסיה וקיבלתי כדורי "טופמקס" עקב תופעות לוואי כגון עצבנות יתר והישנות פרכוסים החלפתי בהדרגה ל"טגרטול". כשהתרופה הפכה להיות דומיננטית הופיעו אצלי ורידים ברגל שמאל בעובי אצבעות, חמים והתפשטו לכיוון המפשעה ובצילום אולטרסאונד התגלתה "פקקת" ועברתי ניתוח ונעשתה קשירה. עלי לציין שלפני 15 שנה עברתי ארוע מוחי עם פרכוסים. כרגע אני מזריקה לבטן "קלקסאן" עד לקבלת תוצאות קרישת דם מעמיקה. שאלתי: האם יש קשר בין התרופה "טגרטול" להיווצרות קרישי דם? והאם החלפת התרופה תמנע הופעת קרישי דם אלו?

17/05/2005 | 09:53 | מאת: אריגת

אחייניתי סובלת ממחזור ארוך במיוחד כל חודש כשבועיים ויותר ואינו סדיר. הנערה בת 17. לפני כחודשיים הומלץ לה לעבור בדיקות קרישת דם והבדיקות שהתקבלו הראו כי אין לה בעיות קרישה דם. הבדיקות עלו כ- 500 ש"ח. יש במשפחתנו בעיות קרישת דם. לאבי היו בעיות ולאחרונה אני סובלת מהם. שאלתי: האם יש לחזור על בדיקות אלו והאם התשובה אמורה לספק את אחותי שעדיין אינה רגועה בעניין. והאם בעיות בקרישת דם הם גנטיות ועליה לחזור על הבדיקות.

מנהל פורום המטולוגיה