טיפול כימוטרפי בטחול מוגדל

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

22/10/2018 | 15:10 | מאת: זהבית

בעלי ,81,חולה לימפומה נון-הודג'קינס כבר שנים רבות. קיבל בשלב ראשון כלורמבוציל שהרס לו את כל מערכת החיסון. אח"כ קיבל תוך ייסורים ממש קשים-מבטרה,שלא התקבלה אצלו היטב, ונאלצו לתת אותה תוך אישפוז במהלך של 24-36שעות.הייתה הפוגה קצרה. עכשיו עקב לחצים בבטן, התגלה בפט סי.טי. טחול מוגדל מאד, שלוחץ על הכליה השמאלית.עקב גילו-נמנעים מלנתח.התרופה שהוצעה לו לאחר ישיבת צוות ההמטולוגיה בביה"ח שבו הוא מטופל-היא בנדמוסטין (2 עירויים לשבוע כל 4 שבועות)בעירוי למשך 6 חודשים,בתקוה שהטחול יתכווץ. לתקופה מסויימת האם יש בתרופה זו תופעות לוואי לטווח ארוך?והשאלה-מה גורם בכלל לגידול הטחול. תודה מראש על תשובתך המלומדת

לקריאה נוספת והעמקה

ללימפומה יש סוגים שונים והטיפול נקבע בהתאם לסוג. במקרים רבים תאי הלימפומה נמצאים בטחול והוא גדל. בנדמוסטין היא כימותרפיה המשממשת לטיפול בלימפומה. כמו כל כימותרפיה יש לבנדמובטין תופעות לוואי שונות בטווח הקצר והארוך. במקרים רבים תופעות הלוואי נסבלות, ובמטופלים מסויימים ניתן לתת מינון קטן יותר כדי להפחית תופעות לוואי.

23/10/2018 | 09:25 | מאת: זהבית

תודה על תשובתך המלומדת. בנוסף-בעלי מתחיל לקבל לאחר כל סבב כימוטרפיה גם זריקת ניולסטים. לאיזה טווח של זמן לאחר הטיפול יכולות להופיע תופעות לוואי? והאם ניתן לצפות שהתופעות תחלופנה עם סיום הטיפולים?

מנהל פורום המטולוגיה