שאלת mri וטחול כולל מחלת דם.

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

22/08/2018 | 16:35 | מאת: שירה

שלום רב. בעקבות כאבי בטן ובית חזה נשלחתי לmri . זו התשובה, בקובץ מצורף. אני אציין שלוקחת קרטייה בגלל apla, ותמיד יש חוסר בiron והמגלובין יחסית נמוך. (10) . בעצם מה שמטריד אותי זה התשובה של הטחול שגבולי בגודלו, כי למיטב זכרוני יש קשר בין מחלות גם לבין הטחול. האם יש לי מה לעשות? למי אני אמורה לחזור? ( רופא נשים שלח אותי לבדיקה לשלול אנדרומטריוזיס)תודה רבה! מצרפת ב.דם רלוונטית אחרונה.

לקריאה נוספת והעמקה
22/08/2018 | 16:48 | מאת: שירה

לא ניתן לצרף קבצים. מעתיקה לכאן: סיבת הפניה בת 36 סובלת מכאבי בטן עליונה יש לשלול פלאק של אנדומטריוזיס באזור סרעפת שמאלית. הכבד הודגם בגודל רגיל בעל מרקם אחיד אין לראות ממצא פוקלי בכבד. כיס מרה הודגם ללא אבנים . דרכי המרה תוך וחוץ כבדיות אינן מורחבות . הלבלב הודגם ללא ממצא פוקאלי ללא הרחבה של צינור הלבלב הראשי . הטחול גבולית בגודלו אורכו מגיע עד 13 מילימטר מרקמו אחיד ללא שינוי לעומת בדיקות קודמות ללא עדות לממצא חריג בסמוך לסרעפת השמאלית. האדרנלים שמורים ללא ממצא חריג בכליות אין לראות הידרונפוזיס . לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות או נוזל חופשי בבטן עליונה בסיכום אין לראות ממצא חריג כולל אזור סרעפת שמאל.

מדובר בטחול של 13 ס"מ- ממצא גבולי. במרבית המקרים טחול מוגדל נחשב כאשר הגודל מעל 13 ס"מ. כך שנראה שהממצא אצלך אינו מאד משמעותי. ממליצה לעקוב בשלב ראשון. ניתן לעקוב אחר גודל טחול על ידי אולטרא סאונד.

מנהל פורום המטולוגיה