לימפומה

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

20/10/2017 | 08:18 | מאת: סיגלית

שלום רב, בעלי,בן 70, מרגיש טוב, עושה ספורט, ללא שום סימנים קליניים, עשה בדיקות שגרתיות, שחריגה בבדיקה אחת הובילה לבדיקות נוספות ולחריגות כפי שמצויין. יתר הבדיקות תקינות. עשה CT, עדיין אין תשובה, ובעוד כשבוע עושה בדיקת מח עצם. הרופאה חושדת שזה לימפומה אבל איזה סוג ואיזו דרגה עדיין לא יודעת. לאור העובדה שאין סימנים קליניים האם יש לכם להגיד משהו להרגעה, או כל דבר אחר שישפוך קצת אור על המצב? IgM-4110 mg/dl(נורמה 40-230)(עלה בשלושה חודשים מ 3300 ל 4110) COOMBS- DIRECT - NEG PROTEIN- URINE 24h -288 mg/24h -)נורמה 0-150) BENCE-JONES PROTEINS-Kappa FLC FREE LIGHT CH.-KAPA-158.85 mg/L(נורמה 3.30-19.40) Free Kappa/Free Lamb-16.76(נורמה 0.26-1.65) B2 MICROGLOBULIN-2579 ng/ml(נורמה 604-2454) IMMUNOGLOBULINS-BL COOMBS- DIRECT-Neg IgA-66.4 mg/dl(נורמה 70-400) HAPTOGLOBIN- קטן מ 10 בוצע: CT צוואר, חזה, בטן ואגן: ממצאים: נזופרינקס שמור. אורופרינקס שמור. הלרינקס שמור. הקנה שמור. בלוטות הרוק שמורות. בלוטת התריס שמורה. אין עדות לבלוטות מוגדלות. כלי הדם הצוואריים בגדר התקין. ללא לימפאדנופתיה מדיאסטנלית, הילארית או אקסילרית. הקנה הברונכוסים הראשיים חדירים. האוורור הריאתי אחיד. ללא נוזל פלאורלי. הכבד, כיס המרה, הלבלב, הטחול, והאדרנלים דו"צ בגדר התקין. ציסטה קורטיקלית כ 1.5 ס"מ בכליה שמאלית. מספר מוקדים היפודנסים זעירים בכליה ימנית, קרוב לוודאי ציסטות קורטיקליות גם כן. הסננה קלה של השומן , ריבוי קשריות לימפה קטנות ועד מעט מוגדלות פראאורטלית אינפרה-רנאלית, עד כ 1 ס"מ קוטר מירבי במימד הצר. סעיפים בסיגמה ללא עדות לתהליך דלקתי. כלי הדם הגדולים ללא ממצא משמעותי. כיס השתן בגדר התקין. ערמונית מוגדלת, מתבלטת לכיס השתן, מרקמה הטרוגני עם הסתיידויות גסות. בקע מפשעתי קטן מימין מכיל שומן. השלד הגרמי ללא נגעים חשודים. סיכום: הסננה קלה של השומן , ריבוי קשריות לימפה קטנות ועד מעט מוגדלות פראאורטלית אינפרה-רנאלית, עד כ 1 ס"מ קוטר מירבי במימד הצר. ללא לימפאדנופתיה נוספת בסריקת הצוואר, חזה , בטן ואגן. סגור שלח לחבר הדפס הודעה קישור להודעה

לקריאה נוספת והעמקה

יש כמה ממצאים לא תקינים כמו רמות IgM ובלוטות בCT המחשידים למחלה המטולוגית. כיוון שיש סוגים רבים של לימפומות, ניתן לדעת מהיא האבחנה רק על פי תוצאות הביופסיה. ישנם סוגים של לימפומה שאינם דורשים טיפול כאשר המטופל מרגיש טוב וישנם סוגים הדורשים טיפול בכל מקרה. כך שיש להמתין בסבלנות להשלמת הבירור.

20/10/2017 | 12:40 | מאת: סיגלית

תודה לך ד"ר גוטויין על תשובתך המהירה. מאחר ואני מאוד מודאגת, כי זה נחת עלינו כרעם ביום בהיר, האם לאור הנתונים עד עכשיו יש אפשרות שמדובר במשהו אחר ולאו דווקא בסוג של סרטן? אולי סוג של זיהום ? אני יודעת שאני מטפחת תקוות אבל האם זו גם אופציה או שלאור הנתונים ששלחתי זה חד משמעי סרטן?

קשה להכריע בלי להכיר לעומק את המקרה. חשוב לדעת כי גם אם מדובר בלימפומה--זו מחלה אשר קיימים לה טיפולים יעילים ובמקרים מסויימים אין צורך בטיפול.

מנהל פורום המטולוגיה