הבהרת שאלה לדר ניימרק או לאחר

דיון מתוך פורום  ניתוחי לב וחזה

25/05/2020 | 17:34 | מאת: טל

דר כתבתי כי בגלל כאבי הגב בהתכופפות קיבלנו אמאראי שהראה בלטי דיסקים קלים שניים..אחד לוחץ על השק קל.ואז הבחנתי בפקטוס שהרופא רשם בבדיקה ולא אמר לי דבר.הפנה לאמאראי מותני וגבי בשל כאבי הגב.אמאראי גבי עדיין לא עשינו.הפקטוס הזה לדעתך שהאורטופד רשם באבחנה הוא הבעיה והגורם לכאבי גב בנוסף לדיסקים?בבדיקה הגופנית רשם תקין הכל.במיפוי עצמות שהיה לפני זה הופיעה הדגשה מינימלית בחוליה די 11.השאלה אם הפקטוס שנוסף כעת ולא נאמר לי עליו ורק עכשיו הבחנתי בו במכתב הוא קשור לכאב??ענית לי שהוא רק אסטתי ולא התייחסת לכאבי הגב.אכן יש כאב גב בהתכופפות.האם אומר שיצטרך ניתוח??התור לחזור לרופא בעוד חודש מאד מודאגת אודה לתשובה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום. כפי שכתבתי, בד"כ הפקטוס אינו אמור לגרום לכאבי גב שאת מציינת ועיקר הבעיה היא אסטתית. יתכן ובמקרים מסויימים כשמדובר בפקטוס ועיוות קשה יתכן ויהיו תסמינים כולל כאבים. היות ואיני מכיר את המקרה הספציפי שלך, ולא ראיתי אותך אינני יודע האם מדובר בעיוות קשה, אני יכול רק לשער שלא מדובר בעיוות קשה וזאת מכיוון שאם היה עיוות קשה היית שמה לב לכך מזמן או לפחות הרופא המטפל היה שם לב לכך ומפנה אותך לבירור. אני חוזר על הצעתי שאם את מודאגת מבחינת הפקטוס תגיעי למרפאת ניתוחי חזה כדי שיהיה אפשר להתרשם מהבעיה. בריאות שלמה, ד"ר ארי ניימרק.

02/08/2020 | 08:20 | מאת: טל

קודם תודה רבה דר ניימרק על כל מענה שלך.ניכרת אדיבותך ואכפתיות שלך. שאלתי היתה מופנית בנוגע לבני בן ה 13,ולגבי שכתבת הרופא היה שם לב ומפנה,הוא זה שהבחין בזה לא ידענו על כך עד אז אך היות ולא אמשיך איתו עקב התנהלותו איתנו,רציתי לשאול אם אתה מקבל גיל 13 או רק מבוגרים?ובעקבות הגילוי אצלו שמדאיג אותי היות והכל מאד לא ברור גם במציאת בלטי דיסקים אצלו,גן בגלל התשובות הלא ברורות וחיפוש אחר אורטופדים אחרים,גיליתי שגם אצלי יש שקע בחזה.מודאגת עקב תגלית של שנינו ובראשיתם בני ,כתבת כי יש מקרים בהם משפיע על הגב ורצוי לאבחן אם המקור משם היות ולא יודעת אם זה מקרה קשה של שקע או לא..האם אתה מקבל גיל 13?ואני עצמי עם כאבי גב שנים שהחמירו בתוספת נמל בשנתיין האחרונות ברגליים אף רופא לא בדק אותי ב מקום זה רק בגב רגליים וידיים ורציתי לבדוק אם זה מגיע מנושא השקעאצלי שכעת התוודענו אליו והבחנתי בו גם אצלי.אודה לתשובתך.

שלום, אינני רואה קשר ישיר בין הפקטוס לכאב הגב ביחוד במקרה עם פקטוס קל אך שוב תשובתי נכתבת בלי לראות את החולה ובהנחה שמדובר בעיוות קל, כפי שכתבתי הדבר הכי נכון שה שתקבעו לראות כירוג חזה שהוא המומחה לעניין ויוכל לתת לכם תשובות אמיתיות לאחר בדיקתו. בברכה.

מנהלי פורום ניתוחי לב וחזה