פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3678 הודעות
3191 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

שלום רב, בני בן ה-3 עבר לפני שבועיים ניתוח כפתורים והסרת שקד שלישי. מאז הוא מדבר מהאף ופחות ברור מאשר לפני הניתוח. האם כבר עכשיו לקחת אותו לאבחון קלינאית תקשורת או שיש להמתין? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

האם הרופא עשה כבר ביקורת לאחר הניתוח. לפעמים לוקח קצת זמן למנגנון האף לתפקד נכון. אם אין שיפור משמעותי במהלך השבועיים הקרובות, פני לקלינאי תקשורת. בינתיים תני לו המון עבודה של נשיפה דרך הפה, כמו ניפוח בלוני סבון, בלונים רגילים, נגינה בחוצוצרה ועוד. בהצלחה

שלום, שמי לנה ויש לי ילד בן שנתיים ו7 חודשיים (סוף אוגוסט חוגג 3) עם עיכוב שפתי התחלנו טיפול אצל קלינאית תקשורת לא ממזמן לאחר האיבחון התקיימו כבר 2 פגישות. חשוב לציין שהבנת השפה שלו,מוטוריקה עדינה,גסה ותקשורת תקינה הוא דו לשוני אך רואים שמבין שתי שפות מתוך המילים שמצילח להגיד רובן בעיברית. לכן,החלטנו לדבר איתו יותר בעברית.הוא מנסה לחזור על המילים אך לא תמיד זה ברור ונכון.כיום מצליח להגיד כ30 מילים.אין לו קושי בהפרחת בועות,וכל סוגי המשרוקיות,מחקה את כיווני הלשון(למטה,למעלה,ולצדדים) אשמח לקבל מידע אודות עיכוב שפתי ודרכי טיפול שרצויים פרט לקלינאית תקשורת|(במידה ויש...) ולכל הכוונה תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

הכי טוב, לדבר איתו ולתת לו הזדמנות להשמיע מה שהוא יכול. באגודת קלינאי התקשורת יש ספר מיועד להורים אשר ילדם מטופל עקב התפתחות שפה, כדאי לרכוש אותו ולהעזר בו לתכנון פעילויות משותפות. הספר הנן (hanen) והאתר www.ishla.org.il תבקשי גם מהקלינאית לשתף אותך בטיפול (תלמדי ממנה מה היא עושה) וגם שתיתן לך תוכנית עבודה לבית. בהצלחה!

09/05/2012 | 17:19 | מאת: חלי

שלום, אני סטודנטית שעומדת לסיים את התואר הראשון בהפרעות בתקשורת. האם את יודעת מהן האפשרויות לתואר שני חוץ מהתואר הסטנדרטי - "תואר שני בהפרעות בתקשורת"? (אוניברסיטת תל אביב או בר אילן) תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

יש תואר שני בחיפה וגם בהדסה, בירושלים,... כמה שלי ידוע, לא בבר אילן. לגבי התחום, יכול להיות שלאחר שנת אבודה או יותר תגלי שיש תחום מעניין שלא מהווה חלק ישיר של לימודי הפרעות בתקשורת, כמו חינוך, טיפול, או תפקודי מוח. המון תוכניות לתואר שני מקבלים בוגרי הפרעות בתקשורת. תצטרכי לחשוב לעומק ולראות מה מעניין אותך כדי לבחור מסלול של תואר שני. בהצלחה

09/05/2012 | 02:06 | מאת: קרן

היי, אני כותבת סיפור שבו יש דמות אילמת, והשאלה שלי היא: מה גורם לאילמות - לא פסיכולוגית ולא מולדת, אלא יותר בכיוון של פגיעה פתאומית ולא הדרגתית במיתרי הקול? תודה ובברכת דיבור נעים לכולנו :-) קרן.

במיקרה שאת מתארת מדוובר על אפוניה aphonia במצב זה האדם יכול לדבר, בלי קול! הסיבות רבות, מניתוח להסרת מתרי הקול ועד לאפוני היסטרית.....

07/05/2012 | 18:28 | מאת: שלומית

היי פרידה בני יניר בן 3 והוא איננו מדבר זה בא לידי ביטוי בכך שהוא כל הזמן עצבני ובוכה מה עליי לעשות? האם יש לזה פתרון

לקריאה נוספת והעמקה

האם הוא עבר בדיקת שמיעה? האם עבר הערכה התפתחותית? האם יש משהו בהתפתחות הכללית שמפריע או מונע ממנו תפקוד והתפתחות תקינה? תפני לקלינאי תקשורת להערכה במקביל לביצוע בדיקת שמיעה ובדיקה התפתחותית כללית.

06/05/2012 | 13:58 | מאת: זואי

שלום רב. ביתי בת שבע וחודשיים. מאז החלה לדבר היא מבטאת את האות ר במבטא אנגלי (Rabit => "wabit). מבחן שמיעה שנערך בבית הספר הינו תקין לחלוטין. לא לקחה מוצץ מעולם. אין בעיה בהגיית שום אות אחרת. ברוב המקרים זה יכול להסתדר לבד? אציין כי אני זוכרת כי גם אני ואחותי כשהינו בגילה נחשבנו לא אחת ל"אמריקאיות", אך משום מה זה עבר/הסתדר מעצמו, אך היות וזה נראה כמפריע לביתי לא הייתי רוצה להמר שכך יהיה גם במקרה שלה.

לקריאה נוספת והעמקה

תפני לקלינאי תקשורת. בגיל זה הטיפול עדיין בסל הבריאות.

05/05/2012 | 20:30 | מאת: סבטה

שלום רב אני ובעלי מאוד מודאגים מהתנהגות של בניינו שמנו לב שמגיל שנה הילד מתנהג מוזר כל דבר שרוצה הוא בכה ולא הצביע לכוון עד היום לא עושה זאת ורק כשצועק לבסוף מבינים מה רוצה . משחק מאוד מוזר בצעצועים עם פקקים מבקבוקים ולא רגיל כן מרקיב מגדל מקוביות ומשחיל טבעות אבל גם עם מכסים של קופסאות אוהב לשחק הוא עדיין לא אומר מילה אחת אבל כל הזמן מדבר בשפה משלו מין גיבריש . בחוץ הוא כל הזמן מנסה לברוח אבל קשקוראים לו מסתובב ולפעמים ממשיך לברוח. בסך הכל הוא כן אוהב חברה מחייך לילדים בגן לא רואים שום בעיה וכשהןא רוצה משהו מהגננת הוא מושך במכנס שלה. השאלה שלי אם יש דאגה ומה אפשר לעשות ?

לקריאה נוספת והעמקה

אני לא יכולה לקבוע, אם הגננת חושבת שאין בעיה, אולי היא צודקת 0על סמך ההכרות איתו והנסיון שלה) תוכלו לפנות למכון להתפתחות הילד ולבקש בדיקה של הצוות כדי למקד את הבעיה או חוסר תפקוד. בהצלחה

02/05/2012 | 22:41 | מאת: Kai

שלום אני נער בן 18 יש לי בעיה בהיגוי המילים אני לא יכול לבטא ש אם אני אומר שלום זה נשמע כמו סלום או ששקל נשמע כמו סקל באגלית לדוגמא אם אני אומר china זה נשמע כמו shina האם יש לי אפשרות לרופא שיוכל לעזור לי ?

עילך לפנות לקלינאי תקשורת, אם אתה חייל, אפשרי לפעמים גם דרכם. הטיפול בגילך לא מכוסה מבחינה תקצציבית על ידי קופת חולים... בהצלחה

01/05/2012 | 08:46 | מאת: עינב

שלום, בני בן שנה ושמונה חודשים ואובחן שיש לו דיספרקסיה ורבלית התפתחותית -לא מצרף מילים כלל ויש לו אוצר מילים של כ 40 מילים משובשות. ילד תקשורתי מאוד וחכם הבעיה טכנית בלבד. הוא מזה כחודש וחצי מטופל פעם בשבוע אצל קלינאית פרטית (לא היה מקום לקלינאית של מכבי). הקלינאית הפרטית אמרה לי שעליו לעבור לטיפול של פעמיים בשבוע ולעומת זאת במכבי אמרו לי שהם לא נותנים החזר על פעמיים בשבוע ואין בכך צורך. מתי צריך טיפול דו שבועי? האם בעתיד הוא ידבר רגיל (בטיפול נכון כמובן)? האם יש לבעייה זו השפעה על עוד תחומים אחרים (למשל לקות למידה)? תודה, עינב

לקריאה נוספת והעמקה

לגבי מספר הטיפולים בשבוע, על פי הסל ועד גיל 3 אין הגבלה למספר טיפולים שהילד יכול לקבל. אם הקלינאית הנוכחת תכתוב מכתב מנומק למה צריך פעמיים בשבוע, יש סיכוי שהקופה תסכים. תוכלי תמיד, לאחר קבלת תשוובה שלילית לפנות למנהל הקופה או למשרד הבריאות, בתלונה. לגבי מה יהיה, אי אפשר לגעת... את עושה את חלקך! כן, לעתים קשיי רכישת שפה מנבים קשיי למידה אבל אל ניראה שזה המקרה מכוון שאת מדווחת על 40 מילים, בגיל זה מכובד כשלעמצו!. האם הילד מוכר למכון להתפתחות הילד? הם הכי טוב יכולים לבדוק, להעריך וגם לעקוב אחר השגיו.

29/04/2012 | 10:15 | מאת: אמא

שלום יש לי ילד בן 11 ואני מאוד מוטרדת מגיל צעיר יש לו ריור יתר הוא מדבר ולא בולע ולעיתים יש רוק תוק כדי דיבור או שהדיבור לא ברור (כי יש הרבה רוק בפה ) יש לו טונוס שרירים נמוך והוא מטופל כבר כמה שנים התיעצנו עם קלינאית תקשורת ולדברייה זה רק מודעות ותרגילים לחיזוק הכתפיים והפה אנחנו עושים את זה כבר כמה שנים וללא שיפור אני מודאגת כי מדובר בילד שבשנה הבאה הולך לחטיבת בינים תודה

לקריאה נוספת והעמקה

יש טיפול על ידי הזרקת botulin toxin לבלוטות הרוק הגדולות. מטפלים כך בבית חולים ברזילאי באשקלון וגם בתל השומר. יש המון טיפולים כירורגיים, תרופתיים וגם אקופונקטורה עוזרת מעט. האם הוא נושם טוב דרך האף? האם רופא אאג' בדק אותו ביסודיות בהתייחס לנושא ריור יתר?

03/06/2012 | 17:00 | מאת: רפי

במידה ומצאת משהו שעזר לכם, אשמח אם תוכלי לספר על כך תודה רבה מראש

22/08/2023 | 17:07 | מאת: עדי

היי יש לנו בדיוק את אותה הבעיה. אשמח לשמוע איך זה התפתח אצלכם ומה עשיתם. תודה

29/04/2012 | 10:14 | מאת: אהלן

שלום רב, יש לי ילד בן 8 עם בעיות תקשורת, עבר אבחון ואין לו PDD' היו המון התלבטויות אם זה אספרגר, בסופו של תהליך הפסיכיאטר טען שזה לא, אך לילד יש המון מאפיינים כגון: לא מעוניין בחברים, מתקשר בצורה לא ברורה, לא עונה לעניין, מתעניין בתחום מסויים והפך להיות מומחה לתחום, כבר מספר שנים שמתעסק בתחום ספיציפי, הוא בבית ספר רגיל ומתפקד לכאורה בסדר, אך הוא לא משתף אותי בחוויותיו, ואני מאוד מודאגת שאם יקרה לו משהו לא יספר על זה, אף פעם לא מתלונן, הכל אצלו תמיד טוב. היינו בהרבה טיפולים גם אצל קלינאית, גם רגשי, שום דבר לא קידם אותו, מה עליי לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

תסמכי עליו, אם הוא עבר בדיקות וכו' ולא גילו דבר מה, אז תזרמי איתו ואל תחפשי עוד. תאוהבי אותו ותתמכי בו, תעשו דברים יחד, תשתפו פעולה בחוויות ואחרכך תדברו עליהם. תני לו המון דוגמאות של איך מספרים ואיך חווים חוויות יחד... את תלשמדי אותו על ידי כך שאת תשתפי אותו בחויותיך. בהצלחה

29/04/2012 | 00:42 | מאת: דלית

שלום לך, לפני כשבוע החל בני בן ה-3 (בקרוב) לגמגם. הגמגום החל לאחר שנבהל מאוד (קפץ עליו חתול). קראתי במדורכם כי זהו שלב התפתחותי נורמלי אצל ילדים אולם מכוון שהגמגום החל לאחר שנבהל וגם מכוון שבעלי גמגם בילדותו (ועדיין מעט מגמגם) אני מוטרדת יותר. האם גם במקרה זה שבו הגמגום החל לאחר בהלה ובגלל הגנטיקה יש סיכוי שיחלוף מעצמו או שפה זה מקרה מעט יותר מורכב עקב הנסיבות? חשוב לי לציין כי עוד לפני הגמגום שהחל בני לא דיבר ברור. האם יכול להיות שזה בכל אופן מעין שלב התפתחותי ושהסמיכות לבהלה היא מיקרית? חשוב לי שתעני לי ספציפית ומיידית לנושא הגמגום שממנו אני מוטרדת מאוד. אנו ממתינים לתור לטיפולים אצל קלינאית תקשורת לבעיית ההגייה שהייתה עוד קודם, תשובתך חשובה לי בינתיים עד שננחיל בטיפול. בתודה מראש דלית

לקריאה נוספת והעמקה

גימגום לא מתחיל בבהלה, אלה שהוא מתחיל והסביבה (ההורים לרוב) מחפשים משהו חיצוני להתלות עליו. לגבי הגורם התורשתי לא ידוע ולא התגלה, אם ישנו. את מתארת ילד עם התפתחות נורמלית ואת מרגישהש הוא ,בסדר" רק צריכה חיזוק. אם יש לו בעיות היגוי או מובנות דיבור, תני לקלינאי לטפל בו ועל הדרך תשאלי על קצב הדיבור... לגבי בעלך, לא ניראה שהגימגום הפריע לו להתקדם בחיים ולהנשא לאישה אוהבת ומבינה, אז מה רע בכך????

28/04/2012 | 20:04 | מאת: חגית

שלום, בני בן שנתיים כמעט. הקדים מאד לדבר, מדבר במשפטים מורכבים שהולכים והופכים למורכבים ומתוחכמים יותר ממש מיום ליום, אוצר מילים עצום לגילו ותקין כמעט לגמרי (חוץ מ'ל' שעדיין לא קיימת, מה שנראה לי ממש בסדר לגילו הצעיר) - בקיצור - אין בעיה, אלא שלפני כמה ימים החל להמציא מילים דמיוניות תוך משחק ותוך מה שנראה מעט כמו רוח שטות - לעשות שימוש בהמון מילים שממציא - גי'בריש לגמרי - nonwords חמודות מאד, אבל עושה את זה הרבה מאד. כששואלים אותו מה משמעות המילה הוא מסביר או מגדיר- למשל, "משהו שאוכלים", ובד"כ זה גם עקבי עם המשחק הדמיוני שבו עוסק. ממש נראה לי שאין מקום לדאגה, אבל בכל זאת, האם התופעה מוכרת? אנחנו משתפים פעולה איתו במשחק, אולי מוטב להמנע מכך כדי לא לעודד את המשך המילים המומצאות? תודה מראש!

הוא נשמע ממש מתוק ויצירתי. אם הוא מבחין בין מילה להמצאה, מה רע בכך? אתם תקפידו לא להשתמש במילים שהוא ממציא אלה להשאיר אותם במשחק בלבד. כשהוא משחק עם אוטו לא חושב שזה אוטו אמיתי! ילדים משחקים וזה הדבר שבו משקיעים את מיטב מרצם....

23/04/2012 | 18:26 | מאת: מיכל ל

שלום. אנו מחפשים קלינאי/ת תקשורת לעבודה פרטנית עם ילד בן שנתיים. הילד חכם חמוד ומפותח, אך אינו מדבר עדיין מכיון שהוא סובל מהיצרות של קנה הנשימה, ונושם בעזרת טריכאוסטום. אנו מחפשים עבורו קלינאי/ת תקשורת שתגיע הביתה מספר פעמים בשבוע ותעבוד איתו בהנחיה של קלינאית תקשורת מומחית לבעיות מסוג זה. אפשרות לסטודנט/ית. 05253409050525340905 תודה, מיכל.

תיצרי בבקשה קשר איתי. השארתי לך הודעה בטל'.

23/04/2012 | 11:10 | מאת: מירי

יש לי ילדה בת 3 וארבע חודשים הילדה לא מבטא את האות ח' במקום אביחי היא אומרת אביסי

בגיל זה עדיין מוקדם ואם היא מצליחה לבטא את ההגה במילים אחרות, אז אין שום לחץ. במידה והדיבור שלה לא ברור לאנשים זרים או התופעה עקבית, תפנו להערכה ואבחון היגוי לקראת גיל 4.

22/04/2012 | 19:43 | מאת: ela

שלום. בתי בת שנתיים וחודשיים. לפני חודש בערך לקחתי אותה מהגן ומאותו היום היא מגמגמת. לפי דברי המטפלות, היא לא כל כך גמגמה בגן. אבל בימים האחרונים אני שמה לב שהיא מגמגמת ממש בתחילת כל משפט. גם אם זה זה מילים קצרות. מה התופעה הזאת? האם אני צריכה לבנות לקלינאי תקשורת? אני ממש מודאגת. תודה

23/04/2012 | 07:49 | מאת: חגית בר-זאב

אלה שלום! התופעה שאת מתארת מאוד אופיינית לגיל וחולפת מעצמה ברוב המקרים. אין צורך לתת לבתך הנחיות כיצד לדבר בצורה שוטפת יותר, ומומלץ לחכות בסבלנות ולתת לה לדבר בקצב שלה. אני ממליצה לך לפנות לקלינאי/ת תקשורת על מנת לקבל הדרכה מקיפה יותר ועל מנת להישאר במעקב עד שהגמגום יחלוף.

15/06/2012 | 20:30 | מאת: גילי

גם בתי התחילה לגמגם והיא ילדה מאוד נבונה בעלת אותר מילים מפותח מאו לגילה -כך אומרים לי הגננות וכולם,ופתאום זה התחיל הגמגום... השאלה שלי אם זה אופייני לגיל זה אשמח לדעת בערך שיהיה לי מדד נכון תוך כמ זמן זה חולף? אשמח לתשובה.גילי

שלום רב בתי בת שנתיים וחצי התחילה לדבר גיל מאוד צעיר (לפני גיל שנה) ואף ידעה מילים רבות באנגלית, לפני חודשיים בערך היא התחילה גמגום שהתבטא בחזרה של ההברה הראשונה של המילים מידי פעם, ככל שעבר הזמן זה הלך והחמיר וכרגע היא נמנעת מלומר מילים, משפטיה קצרים והיא משתמשת יותר ויותר ב"את זה" מאשר לומר את שם העצם עצמו. בסופ"ש האחרון אנו עדים למאבק של ממש בהיגוי של המילה בד"כ המילה הראשונה, כאשר היא מרימה את הקול ומביאה את כפות ידיה לצידי פניה ומאמצת את עצמה. הריגרסיה באה לידי ביטוי רק בדיבור, היא עדיין בעלת בטחון עצמי, משתפת פעולה ומאוד יצירתית. כשהיא שרה ומדקלמת משפטים מסיפורים היא אינה מגמגמת כמעט בכלל. אנו מיישמים את העצות שקראנו באינטרנט ורצינו לדעת באיזה שלב צריכים להיוועץ בגורם מוסמך עם או בלי הילד?

לקריאה נוספת והעמקה

טוב שקראתם ואתם מבינים שזה לא רגרסיה אלה התקדמות באוצר המילים ובשפה בכלל. תנו לה את הזמן ותהיו סבלנים.היא עושה מה שהיא יכולה לתמיכה זה הדבר הטוב ביותר, לא להעמידה במבחן ולא לבדוק כל רגע מה קורה ובודאי לא להסתכל אחד אל השני בכל פעם שקשה לה. מתי לפנות, תלוי בלחץ שלהם. אם אתם רגועים, תמתינו ואם אתם לחוצים מאד, תפנו בלי הילדה בשלב ראשון. בכל מקריה, זו תופעה נורמלית וחולפת אצל מרבית הילדים לקראת גן חוגה וכתה א'.

18/04/2012 | 08:28 | מאת: נוי

שלום, מה נחשב לקשר עין תקין בגיל שנתיים וחצי. אני מודאגת במיוחד לאור העובדה שלעיתים יש אצל בני אקולליה. והאם קשר עין בזמן שירה וסיפור נחשב? תודה מראש,

לקריאה נוספת והעמקה

קשר עין הוא בדיוק זה, מתקיים כחלק מהתקשורת בין בני אדם. האם ראייתו נבדק? האם מתפתח בהבטים אחרים כמו כל ילד? ם את מודאגת, תפני לרופאה הילדים או למכון להתפתחות הילד. בהצלחה

16/04/2012 | 08:22 | מאת: ת

תודה על תשובתך האם את יכולה להמליץ לי על רופא מסויים באזור פ"ת .

רופא? הפנתי אותך לקלינאי תקשורת. יש בבלינסון ויש גם באופן פרטי חפש באתר של קלינאי התקשורת www.ishla.org.il

15/04/2012 | 21:40 | מאת: ת

הי אני בן 36 ובשנים האחרונות אני בולע מילים בתדירות גבוהה . זה נובע במשך כל היום והדבר מעקב אותי בכל מהלך שאני מבצע ופוגע בכושר התיפקוד שלי אני בעל תפקיד בכיר ועובד עם הרבה קהל .

רצוי לבדוק למה? האם אתה לחוץ מדי? האם אתה לא מקשיב לעמצך? האם באמת אתה מדבר מהר מדי ורץ עם המחשבה לפני הדיבור? אולי כדאי לך להתייעץ עם קלינאי ץקשורת ולבדוק הבטיםפ שונים של התפקוד המילולי שלך????? בהצלחה

שלום רב, בתי בת שנה ועשרה חודשים (כמעט)ומדברת לא ברור.מסוגלת לומר ?מו? לשאלה איך גועה הפרההאבל קוראת לי אבא בחיריק(איבא). מים זה בים פיל זה ביל.אף על פי שיודעת את האותיות וכשאני אומרת לה לומר פפפ היא בוכה. חלק מהמילים היא אומרת את הסוף בלבד למשל גלידה (אידה) מעדן (עדן) וכו?. הילדה תקשורתית וחברותית .אני קצת לחוצה, כי יש לה אח pdd על אף שדיבר לפניה ויש לה אח נוסף עם תקשורת תקינה.  מה עושים???דורית

התאור שלך מתאים לידה בשלבי התפתחות השפה. לא ניראה שיש בעיה כעת, במידה והבידור לא יעשה ברור לקראת גיל שנתיים וחצי, שלוש תפני לאבחון אצל קלינאי תקשורת. בנתיים תהני מכל רגע איתה!

11/04/2012 | 17:34 | מאת: אלון

חן לדרר- קלינאית תקשורת שאיבחנה את בני בן השלוש במכון הדים בחדרה...ביזיון שלא יאומן. חן ,שחינניות ממש אין בה וגם אנושיות אין בה הודיעה לי כי היא תקבל את בני לטיפול -אבל ללא התחשבות בשעה שתקבל אותו. משפט כזה אכזרי לילד בן 3 שזקוק נואשות לטיפול אינטנסיבי???? אם אם כבר החלטת "לעשות לנו טובה" ולקבל את הילד במכון,למה את יוצאת במשפט כזה בטון דיבור מחריד,שאת תעשי טובה ותקבעי בשעה שדווקא לא תתאים לילד? את צריכה להתבייש חן, אין לך מוסריות ובטח לא אנושיות.ידעת כמה הילד צריך טיפול קלינאי תקשורת ולא שילמנו פרטי 200 שקל לחצי שעה אז הרשת לעצמך להנודיע כי נאלץ לחכות הרבה זמן וגם בסוף שכבר נתקבל לטיפול השעה תהיה גרועה לילד קטן. ובאמת כל היה המתקשרו מהמכון אחרי שנה וקבעו לנו שעה שידעו מראש שיהיה לנו קשה להגיע מהמרחק בו אנו גרים. ידוע לנו שיש הרבה תלונות. תתבישו לכם וגם את חן לדרר...

לקריאה נוספת והעמקה
16/04/2012 | 21:26 | מאת: חגית בר-זאב

אלון שלום, אנו מציעים לכל מטופל שהגיע תורו את שעת הטיפול הראשונה המתפנה לנו, במידה ושעה זו אינה מתאימה לילד או למשפחה אז באפשרותם לחכות לשעה אחרת. ההסבר שניתן באבחון בנושא נועד להסביר זאת, כדי שההורה יהיה מודע לכך שבקשה של שעה מסוימת עשויה להאריך את זמן ההמתנה. צר לנו שנפגעת מכך , אנו עושים מאמץ לתת למטופלים והוריהם את מלוא המידע על מנת שימצאו את הדרך המתאימה להם במסגרת האפשרויות במכוננו.

09/05/2012 | 18:26 | מאת: שחר

שלום, אלון אתה כל כך צודק!!! עברתי איתם סיפור דומה ומכירה עוד הרבה שהם הבריחו פשוט צריך להתעורר ולהפסיק לפרנס אותם אולי כך הם ילמדו מה זה שירות

10/04/2012 | 12:00 | מאת: רונית

שלום רב, בתי בת חמישה חודשים, יונקת בלבד ועולה יפה במשקל. בבדיקה האחרונה בעת שבכתה בזמן בדיקת הרופאה היא ראתה שיש לשון קשורה ויידעה אותי שיתכן שתתפתחנה בעיות בדיבור עקב כך. המלווה ההתפתחותית אצלה הייתי בנושא אחר אמרה שאם אין בעיה בהנקה לא צפויה בעיה בדיבור. מה הנכון? האם כדאי לפנות לרופא מומחה בעניין? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

לשון קשורה תגביל בהמשך את הרמת קצה הלשון, אשר הינה פעילות נחוצה לצורך דיבור ברור ולצורך ניקויחלל הפה והלעיסה. לדעתי יש לחתוך את התפר הקטן הזה. הפעולה הינה פשוטה ולא כרוכה בסבל או כאב. היא מבוצעת על ידי רופאי אאג' וגם רופאי שיניים לילדים. המלווה ההתפתחותי האעה אותך... את רוצה להבטיח שלביתך תהיה פעילות בכל אבריה, ללא הפרעה. הלשון הקשורה מגבילה את מרחב התנועה והרמת הלשון.

04/04/2012 | 22:59 | מאת: רינה

שלום בני בן השנה וחודשיים לא מדבר אפילו מילה אחת עם משמעות אלא רק גיבריש עם הברות . הוא לא יודע לשחק איתנו עם הכדור , הוא לא מצביע ולא מושיט דברים ביד שאני מבקשת . הוא כן לוקח ממני דברים כמו כדור בקבוק ומוצץ . הוא כן יוצר קשר עין ומחייך אלינו וכולם שמסביבתו , הוא יודע לחפש ספר וכדור כששואלים אותו איפה זה . הוא יודע לקפוץ בלול כשמבקשים , הוא יודע להסתכל על אור ולמחוא כפיים ולשים ידיים על הראש כשמבקשים . הוא משחק איתנו קוקו ומוריד לי את הידיים שאני שמה על הפנים ומסתירה אותם . בנוסף הוא ילד סקרן שאוהב להסתכל על הכל ולחקור הכל . הוא יודעהלזחול טוב מאוד ובמהירות ולעמוד וללכת עם תמיכה . האם את חושבת שיש סיבה לדאגה

לקריאה נוספת והעמקה

את מתארת ילד עם התפתחות נורמלית.... תהני מכל רגע

04/04/2012 | 14:36 | מאת: מירי

שלום, בתי בת ה3 החלה פתאום לגמגם במשפטים, לחזור על אותה הבהרה כמה פעמים.. מדוע זה קורה ? ומה ניתן לעשות כדי לשפר את מצב הדיבור שלה ?

לקריאה נוספת והעמקה

זאת תופעה נורמלית בהתפתחות שפה, קיראי בבקשה את תשובותי בעניין.

04/04/2012 | 11:42 | מאת: ירון

שלום, רציתי לברר האם יש החזרים מקופת חולים כללית עבור טיפול אצל קלינאית תקשורת למבוגרים? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

תלוי בסיבה לפנייה והבעיה, התירצה לפרט????? יש מימון לטיפול לאחר ניתוח, לאחר אירוע מוחי, למורים צרודים.....

04/04/2012 | 11:21 | מאת: נעמה

שלום, רציתי לדעת,יש לי בעיה קלה עם הדיקציה, אני מדברת בצורה ברורה, אבל יש לי קושי לבטא אותיות מסוימות בבהירות כמו ת' , צ' ועוד, זה יוצר מצ שנראה כאילו ויש לי מבטא כלשהו, ואנשים לרוב מבחינים בזה מאחר ואני רוצה לעבוד מול קהל והעיניין מטריד אותי מאוד, אני חייבת לתקן, חרף מאמציי לתיקון עצמאי, זה לא עובד, בנוסף לעיתים אני עולה בטון הדיבור בלי יכולת לשלוט בזה, וגם קושי בשליפה ואירגון בדיבור שוטף ומהיר.לכן אני משתדלת להאט. איך אוכל לתקן את זה?האם זו תפקידה של קלינאית או שאוכל לעשות זאת באופן עצמאי? פניתי לקופ"ח למספר קלינאיות ובינתיים יש תשובה שלילית לטיפול דרך הקופה, מאחר ואני מבוגרת.האם יש לכך בפתרון?תודה

יש פתרון מקצועי אצל קלינאי תקשורת לא על חשבון הקופה אבל בהחטל באופן פרטי...בהצלחה!

04/04/2012 | 16:54 | מאת: נעמה

03/04/2012 | 15:48 | מאת: דורון

שלום, יש לי צרידות מתמשכת כבר כמה חודשים. אובחן אצלי צרידות כתוצאה מ" פלסטו" דיבור שהוא לא בטון הטבעי שלי.הופנתי לקלינאית תקשורת. (שללו נגעים כלשהם-סטרובוסקופיה) אבקש לשאול: 1) מה זה אומר? 2) מה יכול לגרום לזה? 3)תוך כמה זמן אני יכול לחזור לטון שלי(בעקבות טיפול ע"י קלינאית תקשורת). 4) האם יש דגשים לשיפור מהיר של הקול? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

כדי להשיב בצורה נכונה אני חייבת לקבל מעט מידע עליך, בן כמה אתה, מה הגובה והמשקל שלך, מה העיסוק והעומס הקולי במהלך היום, לאחר מכן רק בדיקה של קלינאי תהקשורת תתן לך מענה אישי, בכל זאת אנסה להשיב: 1. זה אומר שהינך משתמש לא נכון במתרי הקול, במהלך הפקת הקול. 2. רק בדיקה מעמיקה יכולה לתת מענה למקור הבעיה, בנערים צעירים זו הגדילה המהירה וחוסר תאום בין גדילת הגרון והתאמת הדיבור. 3. משך הטיפול תלוי בגורם, יכול להיות תוך פגישה או שתיים או להדרש טיפול יותר מעמיק של 10-12 שבועות. תלוי גם במוטיבציה והיישום שלך. 4. תלוי בך! בהצלחה!!!

02/04/2012 | 18:49 | מאת: דורון טל

שלום יש לנו ילדה מקסימה בת 3 שמדברת יחסית ממש יפה ונראה שיש לה אוצר מילים דיי גדול הבעיה היא בכמה מילים או אותיות מסוימות כמו למשל אומרת ט' במקום ק' טוף במקום קוף או למשל ג'ה במקום זה. בנוסף מה שיותר מורגש זה אי שימוש באות ר' בכלל שהיא מחליפה אותה לאות א' או ה' בעיקר... האם הדבר נורמלי לגילה ?? יש צורך טיפול כלשהו??

אתם מתארים ילדה בשלבי התפתחות ההיגוי. ככל שהיא תגדל, תתבגר מבחינה לשונית כך גם תשמע את ההבדל ותנסה ותצליח להפיק את ההגאים... התפקיד שלהם להמשיך לדבר איתה נכון, לא לחקות את הדיבור שלה ולהמתין בסבלנות. את ההגאים האלה נרכשים מאוחר יותר על ידי הרבה ילדים, תנו לה לגלות לבדה ולעשות לבדה את העבודה ואם יהיה צורך, רק לקראת גיל 4 יהיה נכון לפנות לקלינאי תקשורת.

01/04/2012 | 16:23 | מאת: רחל

שלום רב, בתי בת השנתיים ילדה חכמה מאוד, עקשנית נורא נורא!! מתמיד זכורה לי כילדה שדורשת תשומת לב וקשורה אלי מאוד מאוד. לציין כי עד גיל שנה ושלושה חודשים הייתה עימי בבית עד אשר ילדתי את בני השני ורק אז רשמנו אותה לפעוטון, המעבר בין הבית לפעוטון ממש לא היה "קל" עבורה בלשון המעטה, ולמעשה במשך כחצי שנה ויותר ההליכה לפעוטון הייתה מלווה בבכי, צעקות וכיוצ"ב. לאחר התקופה הארוכה והקשה הזאת, היה נראה שהנה היא מסתגלת למצב וכשהייתי משאירה אותה בבוקר בגן היא הייתה נכנסת ללא בכי, הייתה אוכלת וישנה טוב. לציין כי היא ילדה שקשה לה מאוד לקבל שינויים, אנשים חדשים ובפרט להתחבר לילדים, היא בעיקר משחקת עם עצמה וכשילדים מתקרבים אליה היא נרתעת מאוד עד אשר היא מתחילה לבכות. (זה נראה כאילו הביטחון שלה מול אנשים ירוד ). בנוסף היא גם לא מדברת.. כלומר, היא אומרת מילים יחידות אולם היא לא מחברת אותם למשפטים שלמים וגם כשמנסים ללמד אותה (למשל: "תגידי כדור"..) היא מתעצבנת ומתחילה לצעוק כאילו לא מעוניינת שילמדו אותה.. האמת שבשבועות האחרונים המצב נהייה ככ' גרוע שזה כבר בלתי אפשרי, היא לא מסוגלת לראות אנשים (גם אנשים שהיא מכירה ואפילו בני משפחה שהיא מכירה) היא פשוט עוצמת את עינייה ומתחילה לצרוח כאילו מפחדת מהם!!! דבר שמאוד מקשה עלינו כי היא לא מאפשרת לנו לצאת איתה לשום מקום וכמו כן אורחים לא יכולים לבוא אלינו הבייתה כי היא פשוט לא מאפשרת זאת!! היא בוכה וצועקת עד שהם לא הולכים.. היא לא ישנה טוב בלילה וקמה בבכי וצרחות, לא מעוניינת לישון במיטתה אלא רק איתי בלבד!! לא מוכנה בשום פנים ואופן לעזוב לי את היד כשהיא שוכבת לידי במיטה וכשהיא ישנה. בנוסף התחילה שוב לבכות בבוקר בגן ולא מוכנה להתחבר עם הילדים. לדבריה של הגננת לא קרה שום דבר בגן שהיה יכול להשאיר בה טראומה וגם בבית לא קרה שום דבר, אנחנו מעולם לא הרמנו עליה יד ואנו לא נוהגים לצעוק על ילדנו. כשהיא בוכה ו"זורקת" עצמה על הרצפה, אני מנסה להתעלם ולהשאר שקטה אך זה פשוט לא עובד! היא ככ' עקשנית והיא ממשיכה לבכות עד כדי כך שהיא מתחילה להקיא ולהשתעל שזה פשוט נורא!! אני חייבת לגשת אליה ולתת לה את מה שהיא רוצה. האם יכול להיות שזה נובע מזה שהיא לא מדברת והיא פשוט מתוסכלת מכך?? או שזה גיל כזה שהם דורשים תשומת לב?? ולמה היא עוצמת את עיינה ככ' חזק ומתייפחת בבכי כשהיא רואה אנשים?? אני ממש לא מבינה מה קורה לה?? אני רואה שהיא נמצאת באיזשהו מצב מצוקתי אבל אני לא יודעת מאיפה זה נובע וכיצד לטפל... אני ממש אובדת עצות.. אשמח לקבל עזרה, הבנה ועצה טובה!!

לקריאה נוספת והעמקה
01/04/2012 | 16:46 | מאת: חן לדרר

רחל שלום לגבי השפה מתאורך קיים איחור המצדיק אבחון של קלינאית תקשורת, איחור כזה יכול לגרום לתסכול אך לרוב לא ברמות שאת מתארת (ובכל מקרה את מתארת התנהגויות דומות גם כשהאיחור השפתי לא היה משמעותי) . כמו כן על פי הדברים שציינת נושא הדיבור פה הינו משני ועיקר הקשיים קשורים להתפתחות רגשית והתנהגות. ולכן חשוב פה ברור התפתחותי מקיף המתבצע ביחידות להתפתחות הילד. לגבי פיתוח השפה - בגילה של ביתך לא ניתן ללמד ע"י'תגידי' כי זה עובד רק באותו רגע אך ללא המשך ובהחלט יכול להוסיף תסכול . מומלץ לחשוף אותה לשפה מתאימה ליכולתה (כלומר אם היא מדברת במילים בודדות לפנות אלי במשפטים בני מילה - שתיים, חזרתיים וברורים), תוך עידוד כל תקשורת (אם למשל במקום לדבר מצביעה לעודד זאת כי העיקר בשלב זה שיהיה לה איך להביע את צרכייה) בקצור יש לפנות בהקדם לאבחון בהתפתחות הילד ובדיקת שמיעה (רופא ילדים יוכל להפנות אותך)

30/03/2012 | 10:02 | מאת: שחף;

שלום שוב, מצטערת , אני מוסיפה שבני ילד מקסים , תקשורתי , מבין מצויין , היינו אצל פסיכולוגית התפתחותית שתארה אותו כנבון , תקשורתי , קיים משחק סימבולי , הבנה בין טובה למצויינת תודה שחף

זה בטח הילד הראשון שלך ולכן את לא יודעת שלילד ים יש התפתחות נורמלית ושיפור בכל תיפקוד שהוא רוכש, ככל שהוא מתנסה בו יותר. לפי התאור שלך וגם בהתאם לפסיכולוגית הוא מפותח על פי גילו והוא עושה את העבודה מצוין. את תשגעי אותו ואת עצמך אם לא תלמדי כבר עכשיו שיש לתת לו מרחב ואמון ביכולת הטבעית שלו, מבלי לחץ ובלי להשוות לאחר. במידה ויהיה צורך בהתערבות היא ושאי תהייה מאוחרת יותר, רק לקראת גן חובה הדיבור חייב להיות ברור ורהוט... יש לו זמן! תאפשרי לו לגדול ותהני מכל השג שהוא ישיג, נשמע ילד חביב ומפותח ביטב.

29/03/2012 | 04:38 | מאת: אילנה

מדובר בילדה בת 7 עם דיאטה קטוגנית אחרי דלקת ראות קשה. האם את נותנת יעוץ במסגרת בה ילדה לומדת על תרגילי בליעה (נתניה)

לקריאה נוספת והעמקה

כן, אני באזור תל אביב צרי קשר ב- 050-2099435 כל טוב

29/03/2012 | 03:29 | מאת: ים

שלום, בני בן 6;2 ש' מדבר על עצמו בגוף שלישי: למשל, אם אני שואלת מי שפך חלב: הוא יענה "רוני" (שמו) לעומת זאת: הוא מביע ואומר למשל "רוצה לאכול", אן אם אני שואלת מי המלאך שלי הוא יענה "אני". הוא מדבר לרוב במשפטים המורכבים מ - 3 מילים. באיזה גיל ילדים מתחילים לדבר בגוף ראשון? תודה מראש,

הוא צודק.... הוא המלאך שלך וכשמישהו עושה מעשה שצריך לתת עליו את הדעת, זה לא הוא!!! מספיק שהוא משתמש באני לפעמים כדי לדעת שהוא רכש את המושג. שימי לב, לעתים אני שומעת הורים שנוהגים לדבר אל הילד וגם על עצמם, בגוף שליש.. כמו: אימה תכין לך אוכל וכו'.

בוקרטוב אני בן 35 ומאז שאני מכיר את עצמי יש לי מספר בעיות הקשורות לדיבור: אני מדבר הרבה ולא חושב לפני שאני אומר דבר כלשהו ,רוב הזמן אנשים אינם מבינים אותי , הם שומעים חלקי משפט \הגייה .זה לעיתים גורם לי לתסכול . ולחוסר הבנה בין בת הזוג. לפעמים יש משפטים שלא קשורים בכלל למה שנאמר . אינני יודע כיצד לטפל בכך ואם אפשר בגיל כזה. חשבתי לעשות אבחון TOVA אבל נאמר לי שזה לא משהו שיעזור לי . שאלתי הינה לאיזה שירותי בריאות עליי לפנות? בקופ"ח כלללית לא נתנו לי הכוונה. תודה על המענה והמשך יום נעים

לקריאה נוספת והעמקה

אין לך זכאות לטיפול דרך קופ"ח לכן עליך לפנות לטיפול באופן פרטי או למרפאה של קופת חולים שתסכים לקבל תשלום עבור הטיפול. לפי מה שאתה כותב יכול להיות שיש קושי ברצף המחשבה שלך ולא דווקא בדיבור, אז פסיכולוג בתחום הקוגניטיבי יכול להיות מענה יותר מתאים, לטיפולך ובהצלחה

30/03/2012 | 17:05 | מאת: בן 36

בקופח הפנו אותי לא.א.ג ורק דרכו תתיכן אפשרות לקלינאית . האם פסיכולוג קוגנטיבי יוכל לתת מענה בגיל זה? האם יש מומלצים מאיזור הצפון ?

26/03/2012 | 12:19 | מאת: אנה

שלום, ביתי הבכורה תהיה בת 5 ביולי, נולדה בשבוע 35, במשקל 2.400 ק"ג,ללא בעיות... כיום הולכת לגן עירייה ומאוד חברותית ואהובה. דוברת אנגלית ועברית. העניין הוא.... היא מבטאת ש + ס ב"שריקה", היא מוציאה את הלשון מעבר לשיניים. הן נשמעות אותו הדבר. מה עושים? להעיר? לתקן? זה אמור להסתדר לבד? תודה רבה

הכי נכון, לפנות לקלינאי תקשורת יש לה זכאות לטיפול על חשבון קופת חולים!

24/03/2012 | 12:36 | מאת: מיכל

שלום רב! אני מורה לחינוך מיוחד ואם ל2 ילדים עם דיספרקסיה. בימים אלו אני שוקדת על עבודת התזה שלי ומחפשת חומר בנושא :דיספרקסיה של הדיבור/ורבאלית, מאמרים עדכניים, תאורי מקרה ועוד... בברכה ובתודה מראש....

לקריאה נוספת והעמקה

תחפשי באתר של האגודה האמריקאית של קלינאי התקשורת, יש להם המון חומר asha.org בהצלחה

28/03/2012 | 16:02 | מאת: מיכל

תודה רבה על העזרה.

21/03/2012 | 12:03 | מאת: מלי

בני בן 5 נמצא בגן טרום חובה רגיל מקבל סיוע של גננת שיח אמור לעלות לגן חובה. מנהל השפ"י מחייב אותנו לעלות לועדת השמה לצורך השמת הילד בגן שפתי. יש לציין כי בכל האבחונים שעבר במסגרת התפתחות הילד נרשם כי לא ניתן לקבע האם לילד יש עיכוב שפתי או בעית ADHD באבחון שנערך לו ע"י פסיכולוגית מהשפ"י הילד לא שיתף פעולה ובכל זאת קבעה לו מנת משכל ע"פ מבחן וכסלר. ע"פ חוות דעת של מרפאה בעיסוק וגננת שיח הילד השתפר פלאים (ביקשתי מהם מכתב אולם הוא טרם נמצא בידיי) אנו ההורים מתנגדים בכל תוקף להשמתו בגן שפתי וטוענים כי בעיתו אינה שכלית אלא מוסחות עקב קושי וריכוז. הבהרנו לשפ"י כי אם ייקבע שהילד צריך גן שפתי אנו נוציאו ממסגרת והוא ייאלץ להישאר בבית (אני יודעת שהדבר אינו חוקי אך גם אינו פלילי) האם במצב זה ועדת השמה יכולה לאלץ אותנו להעבירו לגן שפתי? לאחר התייעצות עם עורך דין נאמר לנו שיו"ר ועדת השמה הונחה להתחשב ברצון ההורים ולפעול ע"פ עמדת המשפחה. האם הדבר נכון? תודה על העזרה.

לקריאה נוספת והעמקה

בגיל זה לא מאלצים הורים לשום דבר! האם הילדה מקבלת טיפול מקלינאי תקשורת? אחרת למה שילך לגן שפתי? מצד שני, גן שפתי מאפשר לתת תשומת לב מירבית לכל ילד (יש שם רק 12 ילדים עם גננת וצוות מלא (קלינאית תקשורת, מרפא בעיסוק ועוד) והגננת עובדת בתוכנית אישית המשלב המון עבודה פרטנית. ילדים נהנים משהיהי של שנה אחת בגן שפתי ומגיעים לכתה א' רגילה, מוכנים יותר

19/03/2012 | 18:13 | מאת: יובל

שלום, בני מאובחן כלוקה על ספקטרום האוטיזם. לאחר שני וחצי בגן תשורתי המליץ צוות המטפלים בגן להעבירו לגן חובה רגיל. אני ואשתי היינו מעוניינים שהוא ימשיך לגן שפתי (במיוחד שיש לו קשיי דיבור בולטים) ולכל היותר לאחר שנה נוספת בגן שפתי יעבור לגן חובה רגיל ואז יחל את לימודי שנה א' בכתה בגיל 7 במקום בגיל 6, שכן אנחנו לא ממהרים ורוצים שהטיפול בו יהיה יסודי במקום שיתחיל ללמוד במתכונת עמוסה שתגרום לו לרגרסיה. הצוות משוכנע שגן חובה יתאים לו יותר ואילו הקלינאית תקשורת הפרטית של בננו ממליצה כמונו מעבר הדרגתי לגן שפתי ומשם לחובה. כיצד עלינו לנהוג במצב זה ומה ישרת באופן המיטבי את טובת בננו? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
19/03/2012 | 20:21 | מאת: חן לדרר

ההתלבטות שלכם מובנת וכך גם חוסר ההסכמה מכיוון שאין במקרים אלו דרך נכונה או לא נכונה (מה שכמובן לא עושה את זה יותר קל). הצעתי לכם לקבוע פגישה נוספת עם צוות הגן ולהזמין גם את הקלינאית הפרטית כדי לדון שוב בנושא. נסו גם לשמוע מדוע אינם ממוליצים על גן שפתי. סיבות שאני יכולה לחשוב עליהן הינן - המטפלים בגן שפתי לא תמיד מתמצאים בתחום התקשורת, - אז המעבר מ'חממת' הגן המיוחד ישירות לכיתה א' הינו חד וקשה ובוודאי יש סיבות נוספות. צוות הגן בד"כ יודע פרטים על אופציות החינוך המיוחד באזור ויוכל להסביר את המלצתו. עוד אופציה שניתן לבדוק אם בכלל קימת באזורכם הינה גן משולב שזהו גן חובה רגיל שכולל גם מספר ילדים עם קשיים התפתחותיים ולהם צוות מטפל מורחב בהצלחה ואני בטוחה שמה שתחליטו במשך יהיה נכון לכם

20/03/2012 | 10:01 | מאת: יובל

תודה רבה:) כך אכן נפעל. בגדול, שכחתי שצריך לחשוב טוב ויהיה טוב.

18/03/2012 | 13:16 | מאת: גלית

שלום רב ביתי בת השש בגן חובה מתלוננת על המון "רוקים" וכל הזמן יורקת ולא בולעת. בטענה שהרוק מגעיל. זה נעשה בשליטה ולא נוזל מהפה.היא מדברת רגיל תופעה זו היתה בעבר וחלפה וכרגע חזרה מוגברת יותר ולמעלה מחודש,אני אובדת עצות ומצפה לתשובתך ממה זה נובע ומה הטיפול

לקריאה נוספת והעמקה

התופעה התנהגותית ויש מקום ליעוץ אצל פסיכולוג ילדים כדי לברר מה המשמעות של הרוק בפה, בשבילה. אפשר לבנות תוכנית של פרסים על בליעת הרוק עיצוב התנהגות) או לבדוק מה ה"רווח המשני" שלה בהתנהגות זו. יש המון דרכים להתייחסות ורצוי להבין את המקור לפני שמחליטים מה לעשות... בהצלחה

14/03/2012 | 19:01 | מאת: דליה

בני בן 3.3 מטופל אצל קלינאית תקשורת בגלל שהוא לא מדבר ברור, לפני שבוע התחיל לגמגם ממש רציני שלפעמים הוא מתייאש . הוא עבר שנוי כלשהוא והגננת לא רואה בגן את הגמגום שלו. הקלינאית טוענת שכנראה זו בעיית שטף בדיבור , שהוא מתפתח ולומד דברים חדשים וזה שכיח . האם זה הגיוני שהילד יגמגם רק בבית ? האם יש סיבות נוספות שיכולות לגרום לכך? למי פונים ?

לקריאה נוספת והעמקה

הקלינאית צודקת, זה שלב התפתחותי והגננת לא שומעת אותו בגן כי היא רגילה לצורת דיבור של ילדים בגיל זה ובצדק איננה מייחסת לכך חשיבות. תאמינו שאנשים שמכירים את בנכם וגם מכירים התפתחות של ילדים , שהיא תקינה לכל דבר.

11/03/2012 | 15:49 | מאת: סטודנטית לעבודה סוציאלית

שלום, אני סטודנטית לעבודה סוציאלית ובמסגרת אחת מעבודותי עלי להתייחס למאפיינים, בעיות, קשיים, כוחות, פתרונות וכו' הרלוונטיים לעיכוב שפתי בקרב ילדים להורים חרשים. התקשתי למצוא חומר בנושא זה ורציתי לדעת אם מישהו כאן יכול לכוון אותי אל חומר ותיאוריה (אקדמאיים) העוסקים בנושא זה. אשמח לכל עזרה. תדוה רבה, עדי.

תפני לחוג לילד החרש, באוניברסיטת תל אביב או לבתי הספר להפרעות בתקשורת... יש ספרות ענפה בתחום הזה!

11/03/2012 | 12:06 | מאת: פ.ב.ב

אני אמא לפגה שבוע 23+5 המעוניינת לדעת אם ידוע לך על מדבקה המסייעת להפחתת ריור בשל CP והיפוטוניה שקיימת לילדה. אשמח לדעת מה שם המדבקה, חברה המייצרת ולגביי ניתוח להפחתת ריור. תודה ויום טוב

לקריאה נוספת והעמקה

יש כל מיני דברים שניתן לעשות לטובת ביתך. הראשונה לברר למה יש לה ריור מוגבר ובמה זה מפריע לה. האם יש לה היפוטוניה של אברי הפה, האם היא נושמת נכון דרך האף האם היא יושבת עם גב וראש זקופים? האם מנקים לה ת הפה משאריות מזון? ועוד ועוד שאלות. לגבי המדבקות, הם פועלות על כל הגוף רק לצורך הפחתת הריור, אני ורופאים אחרים שהתייעצתי איתם לא ממליצים להשתמש בהן, ודאי לא לטווח ארוך! יש רופא במרפאת א.ר.ם. באסותה המתמחה בטיפול ההלוטת הרוק, דר נתליאלי. הוא יוכל להמליץ לך מה לעשות ותוכלי גם לפנות אלי או לקלינאי תקשורת אחרת לבירור תפקודי הפה ויתר המערכות הקשורת לפה ולרוק.

11/03/2012 | 14:19 | מאת: פ.ב.ב.

כפי שציינתי בהודעתי מדובר בילדה בעלת CP והיפוטוניה כללית שנולדה בשבוע קיצוני (כיום בת שנתיים ו-10 חודשים). הפה בנוסף לכך שהוא פעור יש לה נטייה לשחק עם לשונה בצד הפה לרוב תמיד לצד שמאל והריור הוא בלתי נסבל- היא ממש מרטיבה את חולצתה. הגו אינו זקוף לרוב ואינו מורם ישר בשל ההיפוטוניה. אשמח לדעת למה לא מומלץ להשתמש במדבקה להפחתת הריור?

10/03/2012 | 17:08 | מאת: דניאל

שלום. בני בן שש וכמה חודשים, תאום לאחות. מגיל קטן מאוד שמתי לב שהוא מגמגם, היו תקופות שיותר ותקופות שפחות. התייעצתי בעבר עם הגננות שאמרו שמדובר בשל התפתחותי. אבל אנ שמה לב שזה לא עובר ואני חוששת בכיתה א הקושי האמיתי יצוף , כשיתבקש לקרוא למשל. זה לא קורה תמיד ולא בסיטואציות מסויימות. גם בבית לפעמים ובסביבה נוחה נתקעות לו המילים. האם זה יעבור, האם לטפל ואיך עושים זאת מבלי להוריד לו את הביטחון... תודה מראש..

כל טיפול "מוריד בטחון" וגורם לשינוי... במידה והוא מוצלח ונחוץ. לא כל שינוי נחוץ! אם הילד מותרד, תפני לקלינאי תקשורת אם את מותרדת, תני לו מרחב ותסמכי עליו, הוא יודעה הכי טוב מה מפריעה לו ומה לא. המידה והוא יגיד או ידבר על דיבורו תציעי לו פניה לקלינאי תקשורת אבל תהייה זהירה מאד כי חשוב בגיל זה לתת לילד תמיכה ולא ביקורת! התופעה שכיחה בתאומים.

07/03/2012 | 13:49 | מאת: אורנית

שלום רב, בני בן שנתיים ועשרה חודשים, בחודש האחרון החל לגמגם לפני כן דיבר שוטף. הגננת טוענת שלא שמה לב לשינוי בדיבור אצלו וייתכן שזה קשור לפחדים שלו לאחרונה (מפלצות/חושך). שוחחתי עם רופאת המשפחה שאמרה לי לעקוב אחרי הנושא ואם הדיבור לא ישתפר בתוך חודש שאחזור אליה והיא תפנה אותנו למרפאת תקשורת. הבנתי שזו תופעה אופיינית לגיל הזה ולבנים בעיקר...אבל אני אמא :-) האם להמתין? להתחיל לטפל כבר? (צדקה אמא שלי כשאמרה לי חכי שיהיו לך ילדים)

לקריאה נוספת והעמקה

אמך אישה חכמה! זו תפעה נורמלית לחלוטין ואין מה לרוץ לרופא או קלינאית תקשורת. תעייני בתשובותי בנושא הנדוש הזה! וקחי את ההתפתחות שלו בכיף וברוגע....להיות אמא זה לא כל כך נורא .

07/03/2012 | 12:11 | מאת: ענת

שלום, אני משתעלת כבר כמה ימים ולאט לאט נעלם הקול, בהתחלה הייתי צרודה והבוקר קמתי ללא קול בכלל, אני אם חד הורית וקשה לי לא לתקשר עם הקטנה, בבקשה מה הטיפול המהיר שאוכל לקבל? כמובן לא לדבר ולא להתאמץ אך מה עוד ניתן? בבקשה אשמח לשתובה במהרה.. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

האם פנית לרופא? אולי יש לך דלקת ואת זקוקה לטיפול? מנוחה וטיפול רפואי הם הפתרון למצב אקוטי בקול

07/03/2012 | 00:17 | מאת: אביאור

שלום לך ד"ר פרידה יש לי בעיה עם האותיות ל' נ' קצת ש' וד' לפי דעתי זו בעיה של דחיקת הלשון לפי מה שקראתי באינטרנט איך אני יכול לטפל בבעיה כזאת תודה וחג פורים שמח.

לקריאה נוספת והעמקה

תפנה לקלינאי תקשורת!

שלום, מחפשת המלצה לקלינית תקשורת באזור צפון תל אביב תודה

תעייני באתר www.ishla.org.il בהצלחה

06/03/2012 | 13:36 | מאת: ישראל

פרידה שלום, בתי בת 3 בדיוק ומצליחה להגות את כל האותיות בצורה שוטפת למעט האותיות כ,ק שאותן היא מחליפה ב ת (קוקוריקו= תותוריתו) וכמו כן את האות ג היא מחליפה ב ד' (גדול = דדול) האם בגילה ניתן להתחיל לתקן זאת ? אפשר להבחין במירמור וכעס מצידה כאשר זרים מנסים לתקנה ולעיתים היא נמנעת מלדבר כאשר היא מבינה שהיא טועה מלבד זאת בגן הילדים כבר מתבדחים על חשבונה והיא באופן טבעי נעלבת, מתרגזת ולפעמים גוזרת על עצמה שתיקה מתי והיכן מתחילים לטפל אודה לתשובתך

היא עדיין צעירה,אבל כדאי לפנות לקלינאי תקשורת כי יתכן והיא תמתין כמה חודשים, וזה יהיה בסדר גמור. כדי להגיד נכון את ההגאים האלה היא צריכה בשלות מסויימת. לגבי התגובות של הסביבה, חשוב לנסות להבין את מה שהיא אומר ולא לנסות לתקן או להעיר, זה רק יחמיר את מצבה ותשומת ליבה. תפנו לקבלת עצה מקצועית של קלינאי תקשורת, דרך הקופה.

05/03/2012 | 12:31 | מאת: nastia

היי רציתי לדעת איך זה להיות עם התואר הפרעות תקשרות?האם יש מה לעשות איתו אחרי זה..?

יש המון מה לעשות, המון הצעות עבודה ומחסור רב.

בני בן 3 אינו מבטא ר' ו-ל' ובמקומן אומר י' או מבליע את האות (אם היא בסף מילה), למשל "יו אוצה" במקום "לא רוצה" וכן "או" במקום "אור". הדבר מקושה על חלק מן האנשים להבין מה הוא אומר. מכל בחינה אחרת (מוטורית, רגשית, חברתית, קוגניטיבית, אינטליגנציה) מתפתח באופן תקין לחלוטין. הוא ילד שני במשפחה, ולאחיו ולהורים אין כלל הפרעות דיבור. עד איזה גיל הפרעה מסוג זה נחשבת תקינה ואין צורך בטיפול? מתי יש לקחת לאבחון אצל קלינאי תקשורת?

לקריאה נוספת והעמקה
01/03/2012 | 19:35 | מאת: חגית בר-זאב

ליזט שלום, השיבושים שאת מתארת מתאימים לגיל 3. הגאים אלה נרכשים בסביבות גיל 4. אם אין שיבושים נוספים אז אין צורך לקחת לאבחון קלינאית תקשורת. אין צורך לתקן את הילד ומומלץ גם לא לחזור על המילים משובשות בדיבור שלכם על מנת לא לחזק את השיבוש. בהצלחה.