קשיים בדיבור, בתכנון ובהתארגנות

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

29/09/2001 | 23:15 | מאת: א.

בני בן 3.5. הוא נפגש עם קלינאית תקשורת כשנה, אחת לשבוע, ואני עובדת אתו בבית במקביל. אני מסוגלת להבחין בשיפור בדיבורו, אבל עדיין קשה לו תכנון המשפט וההתארגנות לקראת הוצאתו אל הפועל. אין לו בעיות בהיגוי בודד של הברות, אבל החיבור כולו, הסך הכול, יוצא לא ברור. עברנו אתו את כל הבדיקות של המכון להתפתחות הילד. הכל בסדר, תודה לאל. מנסיונך, האם ייתכן שהבעיות האלה נפתרות לבד, מעצמן? ושזו פשוט הבשלה מאוחרת? והיבט נוסף לקושי הזה: אני שומרת עליו בצמר גפן, כדי שלא ייתלווו לאיחור הזה דפוסים נפשיים כמו דימוי עצמי נמוך כתוצאה מחשיפה לחוסר הרגישות של ילדים אחרים. אבל אני מפחדת מהמפגש הראשון עם הגן העירוני ואפילו בית הספר. האם יש חומר כתוב באספקט הנפשי של האיחור בדיבור? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

אין חומר ייחודי לבעיות רגשיות בעקבות קשיי דיבור, וברור למה! החוסן האישי הוא זה שמאפשר לנו לגדול בלי יותר מדי סבל וזה לא קשור לבעיה ספציפית אלה לכוחות שיש לילד להמתודד עם יכולתו וקשייו, במילים אחרות, כדאי מאד לתת לבנך כוח ויכולת עצמית ולא להגן עליו יתר על המידה, להגנת יתר יש מחרי כבד של החלשה ולא חיזוק..... בגיל זה ילדים מקבלים את השונה יותר טוב מהמבוגרים ואם יש לו חוסן אישי ידע כיצד לשמור על עצמו ולהיות בשלום במסגרות בהם נמצא! תסמכי על יכולתו, תמשיכי בטיפול ותבקשי עזרה מהגננת, קלינאית ואחרים אשר רואים את בנך כאחד מהילדים ויכולות לסייע לך לחזק אותו. אין עדיין לדעת איך יצליח בביה"ס, ברור שאת עושה מצידך את הכי טוב שאת יכולה, וזה הרבה! בהצלחה!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה