בן 20 עם קשי דיבור בפני אנשים שאני לא מכיר.

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

02/12/2004 | 16:48 | מאת: F_Castro

שלום, גיליתי לאחרונה שיש לי קשיי דיבור בפני אנשים חדשים שאני מכיר, אם זה מכרים , דודים וחברים שלא ראיתי הרבה זמן , מנהלים בעבודה (או כל אדם בעל עמדה בכירה ולא משנה איפה) ואפילו בדייטים עם בחורות... הייתי רוצה ל"שמוע" מה המניעים לתופעה הזאת, כלומר, ברגע שאני מתחיל לדבר עם אחד מסוגי האנשים שרשמתי למעלה אני ניתקף ב"הלם" כזה, פשוט לא יודע מה לומר ואיך לומר, ולעיתים השיחה מתחילה ומסתיימת כמשעממת... אני מאוד מוטרד מזה לאחרונה מכיוון שזה פוגע מאוד בשיווק העצמי שלי בפני אנשים אחרים ומונע ממני להתקדם הלאה... חשוב לציין שעם אנשים שאני מכיר, אם זה ידידים טובים , אמא שלי וכו'... הדבר לא קורה (כמעט ולא קורה) בגלל שאני מרגיש מעין ביטחון וחופשיות לדבר על הכל. מקווה שהסברתי את עצמי כהלכה, הייתי שמח לשמוע מהי דעתכם בנושא , מהי הבעיה ? וכיצד ניתן להתמודד איתה ? תודה רבה, :)

לקריאה נוספת והעמקה

אתה מתאר מצב מוכר לכולנו, חרדה ופחד במעמד של שיחה עם אנשים חדשים או מוכרים בעלי עמדה. יש מידה של חרדה חברתית מתאימה ונחוצה כדי להחזיק אותנו בדריכות ובקרה גבוהים, על פי המצב הנתון...... במידה ולא מקפיא ומונע מאיתנו לבוא לביטוי. ברור שבין אנשים מוכרים וקרובים נתנהג בחופשיות! במידה וה"תופעה" תעשה תורדנית או מגבילה בקשריך והתפתחותך, פנה לפסיכולוג אשר יבדוק איתך את מצב הביטחון העצמי ויעזור לך לגלות את נקודות החוזק האישיים שלך, כדי להתמודד במצב מוכר וטבעי זה. בהצלחה!

03/12/2004 | 01:04 | מאת: F_Castro

שמחתי לשמוע שזה מצב מוכר וטבעי... אצלי בכל אופן הבעיה לא ממש קשה או מטרידה באופן מחריד. אבל אין ספק שזה פוגע בי וביכולות שלי, אני אנסה ליצור קשר עם פסיכולוג למרות שאני גר בחו"ל ויהיה לי קשה עם זה. אולי אני בעצם ינצל את ההודעה לחיפוש פסיכולוג שמדבר עברית במדינת פלורידה שבארה"ב. יש מישהו?! ( ניראה לי שיהיה קשה) תודה בכל אופן , גב' קורנברוט. :)

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה