"ספר הנן"

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

09/04/2003 | 01:51 | מאת: ספי

שלום פרידה, ראיתי שבאחת מתשובותיך המלצת על ספר הנן. שמעתי על כך ואני מאוד מעוניינת לרכוש אותו. יש לי ילדה בת שנתיים וחצי עם קשיי שפה ונאמר לי שהספר יוכל לעזור לי. היכן אני יכולה לרכוש את הספר? אינני נמצאת בישראל אלא בשליחות בארהב ולכן הייתי מעוניינת לרכוש את הספר דרך האינטרנט. אני מעוניינת בספר בעיברית ולא באנגלית אם יש אפשרות כזו. ושאלה נוספת - ראיתי שענית על שאלה באשר לקלינאית תקשורת בניו-יורק, האם ידוע לך על קלינאית תקשורת בקליפורניה באזור סאן-פרנסיסקו? אני מחפשת אחת כזו כבר חדשיים ללא הצלחה וכמעט מיואשת. פנינו לאיבחון על ידי הרשויות בקליפורניה והם המליצו מאוד על קלינאית בעיברית אך גם הם אינם יודעים היכן למצוא אחת כזו. אני כל כך מיואשת שאני מוכנה להציע להטיס איש.אשת מקצוע מהארץ. אם יש מי שמעוניין!! תודה רבה מראש!!

לקריאה נוספת והעמקה

אשמח לסיע לך בביקור הבאה שלי בקליפורניה. עכשיו, לגופו של עניין, ישנם מספר קלינאי תקשורת באיזור לוס אנג'לס, בוגרי התוכנית בארץ. עייני באתר של asha.org באיזור לחיפוש קלינאים, נידמה לי proserve . תהיה לך הזדמנות למצוא קלינאי על פי איזור מגורים ושפה 0הצלבה ביניהם) באשר לספר הנן, ניתן לרכישה דרך האגודה הישראלית של קליניא התקשורת באתר ishla.org.il , תצרי קשר עם המזכירות ובקשי את הספר, הוא עולה בסביבות 130 ש"ח. בנוסף תזכרי להחשוב בגיל זה הוא התקושרת ופיתוח של קודים שפתיים, עניין הדו לשוניות חשוב בעקר בהתחשב בנעשה בסביבתה של ביתך ובתוכניות שלכם באשר לחזרה לסביבה דוברת עברית. האם יש לידה חברים שידברו וישחקו בעברית או האם היא נמצאת בסביבה דוברת אנגלית ורק אתם מדברים איתה עברית. כדי ליעץ ספציפית בקשר לשפה ולתת לך עצה אישית שתתאים לכם יהיה צורך בהתיעצות מקצועית ומעמיקה. יהיה צורך לקבל מידע על התפתחותה הכללית וכן תשובה לשאלות רבות: האם הילדה מתקשרת בקולות וג'סטות? האם היא מבינה מצבים שפתיי וכן מצבים חברתיים? האם היא מנסה לתקשר או היא מנותקת ופסיבית? כיצד היא מעבירה את שעות היממה? בקבוצת ילדים או בגפה מול הטלויזיה? וכו'. בכל מיקרה, שיהיה בהצלחה וחג שמח!

10/04/2003 | 20:12 | מאת: ספי

הי פרידה קודם כל המון תודות על תשובתך אני אצור עימם קשר מידית לרכישת הספר. במידה ואת אכן מעוניינת להגיע - אני אשמח מאוד כפי שכבר הצעתי במכתבי הקודם. ניסיתי להכנס לאתר האמריקאי שהצעת אך כתוב שהכניסה לחברים בלבד, אני אנסה שוב. בקשר לביתי - היא מתקשרת בג'סטות ובהבעות פנים, מבינה חלק מן הקודים השפתיים, מבלה את הבוקר בגן ישראלי לחלוטין שבו גם הגננת וגם הילדים דוברי עיברית אך עד כה לא התעניינה כלל בילדים והעדיפה לשבת בצד. בבית גם כשבאו חברים מהגן היתה פשוט מתעלמת ונדבקת לטלויזיה ואוי אם אני אסגור אותה...אני חושבת שההתעלמות הזו היא חלק מהקושי שלה ליצור קשר על ידי דיבור עם הילדים בני גילה שכולם כבר מדברים שוטף (עיברית). בגלל שאחרה בדיבור מנעתי ממנה חשיפה לאנגלית ככל יכולתי כדי לא ליצור בעיה של דו-לשוניות עד שלא תתחיל לדבר לפחות בעיברית. בדיעבד יתכן שצדקתי כי היתה מתווספת בעיה, ויתכן שטעיתי כי עכשיו אין לי אפשרות לטפל בה פה...חשוב לי שהיא תבין את העיברית ותשתמש בה כי אנו נסיים את השליחות ונחזור לארץ ועיברית תהיה השפה שלה. אשמח אם תיצרי עימי קשר באי מייל לשוחח גם על אפשרות הגעה לכאן ושוב, המון תודות. ספי

עיינתי באתר האמריקאי וזה מה שמצאתי: נדמא לי שאת איריס אני אפילו מכירה, היא בוגרת ישראלית. האחרים אכן באיזור סן פרנסיסקו! בהצלחה Maybruck, Iris Los Angeles, CA (310) 474-0819 Facility Type: SLP or AUD Office Payment Type: Medicare,Medicaid,Health Insurance Referral Restrictions: View all information for this provider. Center for Learning/Achievement San Jose, CA Damon Korb, MD,(408) 793-5959 Facility Type: Health Agency Payment Type: Medicaid,Health Insurance,Reduced Referral Restrictions: View all information for this provider. Hearing Institute For Children A San Jose, CA Carol Appleberry, Office Manager,(408) 369-4888 Facility Type: SLP or AUD Office Payment Type: Medicare,Medicaid,Health Insurance,Credit Card Referral Restrictions: View all information for this provider.

21/04/2003 | 22:36 | מאת: תלמה

ספי שלום פרידה נמצאת היום בסאן פרנסיסקו ובאם תצליחי ליצור איתה קשר ב-24 השעות הקרובות תוכלו להיפגש.. מאחר ולא השארת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך אנו מנסים בצורה הבאה. תוכלי להתקשר עם פרידה בדואר אלקטרוני לכתובת [email protected] בהצלחה!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה