אימוץ מיתרי הקול

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

19/02/2003 | 09:52 | מאת: איריס

שלום רב, בני בן השש מאמץ את מיתרי הקול בזמן דיבור. מה לעשות? האם יש צורך לבדוק נושא זה או שמא זה יחלוף. יצויין כי בד"כ הוא מדבר בקול רם. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
19/02/2003 | 19:48 | מאת: קלינאית

משאלתך עולה כי בנך מדבר בקול רם- הייתי בודקת את השמיעה כדי לשלול ירידה בשמיעה וכמובן לטפל בכך אם יש צורך. לעיתים דיבור בקול רם נובע מהרגל/אופי ודומה ובנוסף מאחר והקול מתחיל את המסלול שלו בפעולת הסרעפת ונשיפת אויר (כפי שאת שמה לב מסלול ארוך לאורך הגו) הייתי בודקת או שואלת האם יש או היו לילד איזה קשיים מוטוריים, האם הילד פעיל/מעדיף לשבת האם יש/אין קשיים בתחום המוטוריקה העדינה (ציור/אחיזת עיפרון וכדומה). לעיתים מאמץ בקול מושפע מגורמים גופניים כוללניים ואז רצוי לטפל בהם. את שאר הבמה אותיר לפרידה...... בכל מקרה אם הנושא מטריד אותך ניתן לפנות למכוני השמיעה והדיבור או מכוני התפתחות הילד של הקופות שבאיזור מגוריך ולהתייעץ עם אנשי מקצוע.

פני לרופא אאג' ובקשי ממנו ליבצי בדיקת מיתרי קול, אל תוותרי על הבדיקה הזאת ואם הרופא יטען שאיננו יכול לבדוק או שהבדיקה דורשת הרדמה כללית (?!?!) אז, פני לרופא אאג' אחר...... בקשי הפניה לבדיקת שמיעה ובמקביל פני לקלינאי תקשורת המתצא בטיפול קול ולא למכון להתפתחות הילד, אשר אינו מטפל בילדים בגיל זה! הקלינאי יבדוק את תפקיד הקולי של בנך, את הסטורית המחלה וכן את יכולתו לשתף פעולה בטיפול ובשינוי הרגלים בסביבתו הקולית. ישנם ילדים שיכולים גם בגיל זה לשטף פעולה ובכל מיקרה יהנו מקבלת תוכנית לשמירה והיגינה קולית. בהצלחה!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה