טיפול חדשני בנוזלים באוזניים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

17/07/2001 | 21:16 | מאת: חיות יוסף

בתי מועמדת לניתוח כפתורים באוזניים בשל נוזלים +ירידה דרסטית בשמיעה שמעתי על טיפול בבעיה על ידי לייזר. מעונין במידע יתרונות וחסרונות מצפה לתשובה מהירה בשל חומרת הבעיה

לקריאה נוספת והעמקה
18/07/2001 | 08:57 | מאת: ד"ר ארז בנדט

ניקוב עור התוף ע"י לייזר שומר על נקב פתוח למספר שבועות. הטיפול עשוי לחסוך את הצרך בכפתורים בחלק מהמקרים ובמקרים רבים, אם לאחר סגירת הנקב הנוזלים יחזרו - יהיה צרך בכ"ז בניתוח כפתורים. קשה להעריך מיהו הילד ש"יהנה" מהניתוח ללא הכרות קלינית קרובה עם מהלך המחלה של ילדך והאם מצליח לאוורר את הנוזלים באפן ספונטני מדי פעם. הטיפול עדיין חדש יחסית ואין מספיק דיווחים על הצלחות לטווח ארוך. נראה ששיעור הסיבוכים מינימלי וקרוב לוודאי ששיעור הנקבים הקבועים לאחר טיפול בלייזר נמוך אף משל ניתוח כפתורים. התרשמותי היא שעל מנת שהפעולה תצליח לטווח הארוך ותשיג את מטרתה - דהיינו מניעת הישנות של נוזלים לאחר שהניקוב נסגר - רצוי לשלב עם ניתוח לכריתת אדנואידים (="פוליפים"=שקד שלישי).

25/10/2001 | 14:32 | מאת: מזי

שלום, קראתי את שאלתך וגם לבני בן ה 6 היתה בעיה של נוזלים - כרוני באוזניים בשל נזלת כרונית. הרופאים הקונבנציונלים קבעו לנתח מיד בגלל ירידה של 50% בשמיעה. כמובן שניתוח כפתורים לא תמיד מצליח וגם חודרני החלטנו לנסות אלטרנטיבות אחרות קיבלנו שם של מטפלת ששמה מרים גם אחות בתל השומר וגם מטפלת בשיטת ד"ר טבעוני זה טיפול ע"י תזונה מתאימה ונרות מיוחדים. אנחנו עד היום לא יודעים איך להודות למרים על שהצילה את בנינו מניתוח. היום הוא שומע כמו כל ילד רגיל וזה אחרי טיפול של בערך 3 חודשים כאשר הילד במקביל במעקב בקופ"ח וגם בבדיקה חודשית במכון שמע והאמת כבר לאחר חודש גילו במכון שיפור גדול בשמיעה ובכמות הנוזלים הילד ממש היה חי באקווריום. תודה למרים רייטן מפתח - תקווה.

מנהל פורום אף אוזן גרון