אפיגלוטיטיס

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

23/04/2006 | 17:16 | מאת: פנינה

תודה לתשובתך. אני הרבה קוראת את הפורום שלך ואני חושבת שאני במיעוט לא קראתי שלמישהו היה את הנגיף הזה - האם זה משהו חריג או לא שכיח? כמו כן האם יש דרך להמנע כגון שטיפות וכו' תודה לתשובתך וסופ"ש נעים פנינה תודה לתשובתך. בעמ' 407 אני מבינה שאני במיעוט אני לא רואה במדור שלך אנשים החולים במחלה הזו - האם היא נדירה או שכיחה- תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
23/04/2006 | 18:02 | מאת: ד"ר טליה מרק

היי פנינה, נכון, המחלה לא שכיחה ובוודאי לא במבוגרים אך היא בהחלט קיימת מפעם לפעם.... אולי לא מספיק כדי "לפרנס" את הפורום. אפשר לחפש בפורום (קישור משמאל עליון "חיפוש בפורום זה" את המילה אפיגלוטיטיס ... ) ובערך כל חצי שנה יש פציינט :) בכל מקרה אין דרכי מניעה, ולא צריך לדאוג. כדאי בעוד כמה חודשים לגשת לרופא אא"ג לבדיקה שגרתית של האיזור התחתון של הגרון רק כדי לראות שהכל טוב ויפה ! שיהיה רק טוב ד"ר טלי מרק

18/07/2007 | 00:09 | מאת: חיה

בסוף השבוע פניתי לפורום בשאלות בקשר עם וירוס בגרון שבעלי סבל ממנו מאוד במשך שבוע, כאשר האבחנה היתה וירוס. ותודה על תשובותיכם המהירות. רופא א.א.ג. אבחן ביום א אפיגלוטיטיס במצב חמור והפנה אותו לחדר מיון. מסתבר שהמצב היה מאוד מתקדם (בסכנה ממשית לחנק) והוסבר לנו כי מתייחסים למחלה בצורה חמורה, (ספירת דם 23' א' לויקוציטים) הכינו אותו להתערבות כירוגית, נתנו סטרואידים לטיפול בבצקת שהיתה, ואוגמנטין (1 ג') הוא היה בהשגחה בחדר התאוששות עד שיצא מכלל סכנה. מאז כבר 48 שעות הוא ממשיך לקבל סטרואידים ואוגמנטין (3 ג' ליום). יש שיפור קל בהרגשתו והוא יכול כבר לבלוע מים וכמעט ואינו משתעל אולם הרופאים מדברים על חשש להחמרה או הפסקת התגובה לאנטיביוטיקה, והמעקב מאוד צמוד אני מבינה שהמחלה מאוד נדירה (3-4 מקרים בשנה) ובעיקר בילדים. בעלי, בן 64 !!! סובל כבר כ 10 שנים מהפרעות קצב (פרפור פרוזדורים) המסתדרות בעצמן עם התרופות הקבועות שהוא מקבל. מאז חלה יש הפרעות קצב, הנגרמות כנראה בין היתר בגלל הקושי בנשימה וחוסר החמצן המגיע לדם (ללא שאיפת חמצן פחות מ 90 ) שאלותי: האם חששות הרופאים נובעים מנסיון ויידע מוקדם או שאולי דווקא בגלל נדירות המחלה. האם המחלה חוזרת? מהו הזמן הממוצע להחלמה? האם העובדה שמדובר במבוגר מאריכה את תקופת ההחלמה? האם ההחלמה מלאה או שנשארים ספיחים ? תודה מראש על התייחסותכם.

מנהל פורום אף אוזן גרון