דום נשימה בשינה בחומרה קלה

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

17/04/2001 | 22:04 | מאת: עידן

שלום רב, לפני כמעט שנה אובחנתי כסובל מדום נשימה בשינה בדרגת חומרה קלה. נבדקתי במעבדת שינה ונאמר לי כי : " ממצאי רישום השינה מתאימים לפארסומניה מהסוג הסומנאבליסטי ". לאחרונה, מאז גוייסתי לצבא, אני חש תשישות רבה לאחר שנת לילה ותחושת חולשה. ברצוני לדעת, האם שינה ממוצעת של 6-7 שעות בלילה אך מלווה בהפרעות (התעררות כתוצאה מהפרעות) בשילוב עם בעיית דום הנשימה גורמות לי לתשישות ולתחושת חולשה זו ? האם יש קשר ישיר לבעיית דום הנשימה ? תודה רבה, עידן בן-אריה.

לקריאה נוספת והעמקה
17/04/2001 | 22:39 | מאת: ד"ר ארז בנדט

התיאור שמסרת לא מעיד דווקא על דום נשימה חסימתי בשינה אלא על הפרעות תנועה בשינה. סומנאמבוליזם=הליכה בשינה. כנראה שהתנועות וההתעוררויות (הרבות?) תורמים לשינה לא יעילה => מנוחה לא מספקת לגוף => עייפות. לא ציינת האם דום הנשימה שקל שאובחן הוא על רקע מרכזי או חסימתי. בקש מרופא היחידה הפנייה לנוירולוג במרפאת מומחים והבא עימך את דו"ח בדיקת השינה.

17/04/2001 | 23:22 | מאת: עידן

תודה על התגובה המהירה. אציין עוד חלק מדוח מעבדת השינה: "...נתגלה מאמץ נשימתי חסימתי, שהתבטא בעלייה מחזורית במתח שרירי הצוואר. כמו כן, נרשמו 41 הפסקות נשימה חלקיות בנות 20-30 שניות, בצפיפות של 10 לשעה. הן גרמו ליקיצות ותנועות גוף וקטעו את מהלכה התקין של השינה. בסיומן נרשמו ירידות ברמת רווי החמצן בדם מ 100% עד 90%."... אני מקווה שחלק זה מבהיר קצת את המקרה. למה שאני מכוון לדעת זה האם כחלק מטיפול בבעיה זו, ושמירה על בריאותי, האם אני צריך לשמור על רמת שינה יותר איכותית, נטולת רעשים וארוכה על מנת לתפקד כמו שצריך. ברצוני לקבל חוות דעת זו על מנת לדעת מה לדרוש מרופא היחידה. הפניה זה עניין ארוך וביוקרטי ולמען בריאותי שלי אני מוכן גם לפנות לרופא פרטי אם אראה צורך על מנת שיכתוב חוות דעת זו. תודה רבה על העזרה. עידן בן-אריה.

מנהל פורום אף אוזן גרון