בלוטת לימפה בצוואר

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

06/04/2001 | 19:36 | מאת: רונן

לפני כחודש התנפחה לי בלוטה בצוואר (לא משהו גדול במיוחד אך עדיין דבר מורגש ונראה לעין) בביקור אצל רופא המשפחה אמר לי האחרון כי יתכן ויש לי דלקת גרון ונתן לי אנטיביוטיקה למשך 10 ימים (לציין כי לא סבלתי מכאבי גרון כלל). לאחר כשבועיים משלא נעלמה הבלוטה חזרתי לרופא ששלח אותי לבצע בדיקות דם שהיו תקינות ולא הראו על כל בעיה של זיהום או דלקת בגוף. כעת כחודש לאחר הופעת הבלוטה ניגשתי שוב לרופא אשר בדק אותי ובסיום הבדיקה אמר שעלי לעבור ביופסיה של הבלוטה ע"מ לשלול כי לא מדובר בדברים "לא נעימים". לציין כי למעט אותה בלוטה שאר בלוטת הלימפה שלי אינם נפוחות (לאור בדיקת רופא המשפחה). הרופא ציין כי ביופסיה של הבלוטה נעשית באמצעות מזרק או באמצעות "ניתוחון" כשאופן וסוג הביופסיה נקבעים לאחר בדיקתי ע"י הרופא המבצע. שאלתי היא זו - מאחר ואני מתגורר כעת בחו"ל ומתוכנן לשוב ארצה רק לקראת חודש אוגוסט האם ניתן לחכות עם ביצוע הביופסיה עד למועד חזרתי ארצה? כמו כן מהו אופן ביצוע הביופסיה והאם ניתן לבצע את הביופסיה ללא אישפוז ומבלי שהדבר ישפיע על תפקןדן (קרי הליכה לעבודה וכד'? אודה להתייחסותך המהירה ובהזדמנות זו מאחל לך ולכל משתתפי הפורום חג-שמח ופסח כשר ושנהיה בריאים.

לקריאה נוספת והעמקה
08/04/2001 | 10:04 | מאת: ד"ר ארז בנדט

ראשית גש לבדיקה מקצועית ע"י רופא אאג. יש להשלים בדיקת מערכת אאג על מנת לוודא שהמקור לנפיחות אינו מנגע בריריות ראש=צוואר. אולי זו בכלל לא בלוטה אלא ציסטה? גם זאת עשוי למשש הרופא המקצועי. במידה ויחליט - ישלח לבירור שעשוי לכלול אולטרה-סאונד או CT או ביופסית מחט עדינה. זו דקירה של הגוש במחט עם מזרק - כמו לקיחת דם. פעולה אמבולטורית קצרה, פשוטה וכמעט לא כואבת - כמו בדיקת דם. האם ייתכן ונשרטת ע"י חתול באיזור ראש-צוואר? או שיש לך חתול? בדיקת HIV? אל תדחה עד אוגוסט.

17/04/2001 | 23:08 | מאת: רונן

שלום רב, ראשית מודה על תשובתך המהירה בנושא. לגבי שאלותייך אז: א. לא נשרטתי על-ידי חתול ואין בקרבתי חתולים. ב. בדיקת HIV - שלילית. בבדיקה נוספת ע"י הרופא עולה כי אכן מדובר בבלוטת לימפה והוחלט כי עלי לעבור סי-טי של הצוואר וביופסיה של הבלוטה (באמצעות מחט כפי שציינת) שאלתי היא מהן הסיבות האפשריות לכך שבלוטת לימפה מתנפחת ונשארת כך קרוב לחודשיים למרות שאיני חולה וסה"כ מרגיש טוב (למרות שבשבועות האחרונים אני מעט "עייף" ולעיתים אני נתקל במאין קוצר נשימה)? האם יש משמעות לגודל של הבלוטה מאחר ואצלי הבלוטה אינה גדולה במיוחד וניתן לראותה רק כשאני מסיט את הראש לכיוון אחד ואז הבלוטה בולטת/נפוחה מעט (לדברי הרופא המטפל לגודל של הבלוטה אין משמעות מאחר וברגע שהבלוטה גדלה גם אם זה לא למימדים גדולים עדיין הדבר מחייב בדיקה ובירור נוסף) מאחר ואני כרגע נמצא בחו"ל (מטעם עבודתי) וצפוי להגיע לביקור ארצה רק לקראת אוגוסט אני פועל להגיע ארצה כבר בשבועיים הקרובים לשם ביצוע בדיקות ובירור עניין הבלוטה (הנ"ל מאחר ונקבע לי במקום בו אני שוהה תור לביופסיה מתישהו בחודש יוני) אני מבין שרצוי שאערוך את הבירור לפני יולי-אוגוסט 2001 ? אודה לתשובתך.

27/06/2001 | 23:37 | מאת: נעמה אשכנזי

מחברת:נעמה תאריך:28.6.2001 אנוכי בת 25 ותיכננתי לטוס לתאילנד ולהודו בתאריך ה-12.7.2001.לשם כך קיבלתי חיסונים שונים .ברצוני לציין כי טסתי לפני כשנתיים לדרום אמריקה וקיבלתי אז חלק מהחיסונים.לאחר כשבוע התחילה להתנפח לי יד שמאל ולכאוב ושמתי לב כי יש לי בלוטה קטנה בצאוור.לא יחסתי לכך חשיבות כי נאמר לי שידי עומדת לכאוב מעט בגלל החיסון "דלקת קרום המוח" . הבלוטה בצוואר התחילה להתנפח ולגדול ופניתי לכירורג שטען כי זאת בלוטת לימפה שנוצרה בעקבות החיסונים וכי ניתן לטוס ולטייל הוא גם אישר לי לקחת את המנה השלישית של "דלקת קרום המוח".כאשר פניתי למרכז החיסונים הם טענו כי אסור לי לקחת את החיסון האחרון וכי עלי לעשות ביופסיה.ברצוני לציין כי אין לי בלוטות אחרות בגוף,אין לי דלקות,לא נשרטתי ע"י חתול,אני טיפוס בריא מאוד. האם לטוס לחו"ל?????ב-12.7.2001 איזה אנטיביוטיקה אוכל לקבל על מנת "להעלים" את נקודת הלימפה, האם לקבל את החיסון השלישי של "דלקת קרום המוח"?? אודה לך מאוד אם תוכל לענות לי על שאלות אלו.

17/03/2009 | 09:55 | מאת: יפית

יש לי תינוק בן שנה וארבעה חודשים, לפני כשבועיים התנפחה לו בלוטת הלימפה בצוואר בצורה מרשימה ביותר, הופננו לבי"ח ושם אמרו לנו כי יש לו זיהום בבלטת הלימפה, התחילו לתת לו אנטיביוטיקה דרך הוריד למשך כשבוע ויומיים, אח"כ שיחררו אותנו הביתה ונתנו לנו המשך טיפול באנטיביוטיקה באוגמנטין ומוקסיפן דרך הפה, למשך עוד כשבוע ואח"כ לבוא לבדיקה חוזרת. אחרי שהשתחררנו והילד לא העלה חום למשך שלושה ימים חזר לו שוב חום 39. האם יש טיפול אחר שאני צריכה לתת לו או להמשיך אם הטיפול כמו שנאמר לי. אודה על תשובתך המהירה לאימייל שלי. תודה על ההתייחסות המהירה

מנהל פורום אף אוזן גרון