אלרגיה לאבק

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

31/03/2001 | 01:33 | מאת: דוד

שלום, אני סובל מזה שנים מנזלת והתעטשויות חוזרות ונשנות שאינן עוזבות אותי. נאמר לי כי הן נגרמות כתוצאה מאלרגיה לאבק. כמו כן כל משב רוח קטן או התחלפות עונות מעוררת בי שוב את התפרצות ההתעטשויות, דבר המתסכל אותי מאד. עברתי ניתוח להסרת קונכיות, עזר לחודש חודשיים, אך שוב חזרה הרגישות. מה ניתן לעשות ע"מ למנוע אלרגיה לאבק, או האם יש אפשרות לפתור את בעיית ההתעטשויות הנוראית הזאת?

לקריאה נוספת והעמקה
01/04/2001 | 07:24 | מאת: ד"ר ארז בנדט

טיפול תרופתי נגד אלרגיה" כדורי אנטיהיסטמיניקה (לורסטין, טלפסט, היסטזין, זילרגי וכו') + משאפי סטרואידים. "חיסונים" אצל אלרגולוג. פיקוח סביבתי: מצ"ב דפים שאני מחלק למטופלי הוראות לפיקוח סביבתי מטופל/ת יקר/ה נמצאת אלרגי לאבק בית ו/או לעובש. לפיקוח סביבתי חשיבות רבה בהפחתת החשיפה לאלרגן המזיק. נקיטת האמצעים הבאים תביא להקלה במצבך. פיקוח אבק בית 1. סילוק שטיח ווילונות מחדר השינה. 2. אם ארון הספרים נמצא בחדר השינה, יש לציידו בדלתות זכוכית. 3. אין לטאטא ואין לנגב אבק במטלית יבשה. פעולות אלה מפזרות אבק. יש להשתמש במטלית לחה לריהוט וסמרטוט רטוב לרצפה. 4. במשך שעות היום המיטה (עם או בלי המצעים) צריכה להיות מכוסה מכל צידיה (עד לרצפה) בכיסוי מבד חלק לא שעיר, רצוי סינתטי. יש להוציא את הכיסוי מהחדר כשהולכים לישון. המיטה מהווה כך סביבה נקיה מאבק. 5. רצוי לשאוב את המזרון פעם בשבוע. 6. לדאוג לאוורור קבוע של חדרי הבית. 7. לרסס מידי פעם בספריי ACARDUST שקוטל את קרדית אבק הבית (ראה הנחיות בעלון המצורף לספריי) פיקוח נבגי פטריות עובש 1. חיפוש מוקדי לחות בקירות, בתקרה, מתחת לרצפה, לכיורים, לשטיחים, לפנלים, לטפטים, ומתחת לשטיחים של רצפת המכונית. טיפול במוקדים אלה ימנע רטיבות והתפתחות פטריות עובש. 2. רצוי להמנע מהצבת המיטה ליד קיר חיצוני של הבית. 3. לדאוג לאוורור קבוע של החדרים בבית. בברכת החלמה ד"ר ארז בנדט

02/04/2001 | 14:33 | מאת: יפעת

בני אובחן בינקות כאסמתי וטופל בתחילה באינהלציה 4 פעמים ביום. בינתיים ישנה הטבה עקבית במצבו עד להפסקת הטיפול ע"י הרופאה המטפלת. מדי פעם יש לנו התקפים למיניהם ושאלתי היא - האם יש סוף מתישהוא למחלה זו?

מנהל פורום אף אוזן גרון