כאבי אוזניים/גרון וטינטון

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

11/09/2020 | 14:38 | מאת: יוסי

שלום ד"ר, לפני כ 10 חודשים חלה טינטון קבוע שנמשך עד היום באוזן שמאל, הדבר לווה בכאבי ראש, MRI מח יצא תקין (ההפניה הייתה למוח בלבד לא לאוזן) - כאבי הראש חלפו לאחר כמה שבועות, הטינטון נשאר. לפני כחודשיים - - הטינטון התחזק - החל תחושה של אוזן "פקוקה" כאילו יש לי חפץ באוזן. - החלו כאבי אוזנים/גרון - תחושת דקירות שבאות וחולפות. - כאבי צוואר קדמי. כל התופאות החלו והתגברו במהלך החודשיים בעיקר בצד שמאל אך גם בימין. רופא אאג טוענת שהכל תקין. בדיקות דם בסיסיות - תקינות. רנטגן צוואר - תקין. אולטרסאונד צוואר- בלוטות לימפה מוגדלות - תגובתיות בלבד(כמו שהרופא כתב - הרופאים לא ייחסו לזה חשיבות). דבר היחיד שראיתי מבדיקה עצמית - מחיטוט בשקדים יצאו אבנים קטנות, לא משהו שרואים בהתבוננות בלבד, אלה יש צורך ללחוץ על הרקמות - קרה סך הכל פעמיים, כבר לא יוצאים אבנים שאני לוחץ על הרקמות. אני יציין שרופא אאג - רק התבוננה, לא לחצה על הרקמות וכו.. שורה תחתונה - אני אובד עצות, מרגיש לי שזה רק מחמיר עם הזמן ואף אחד לא מצליח לעזור לי.

לקריאה נוספת והעמקה

בעיית אבנית בשקדים מצריכה הגיינה טובה של הפה , והוצאת האבנית כפי שעשית. לגבי הטנטון, באם בדיקת שמיעה תקינה ובדיקת MRI תקינה אפשר להיות יותר רגוע ולפנות לטיפול בטנטון

13/09/2020 | 15:33 | מאת: יוסי

בדיקת שמיע גם תקינה. האבנית ממשיכה לצאת ולא הפסיקה כפי שחשבתי. השאלה אם זה יכול להיות המקור לכאבי האוזניים/גרון. קראתי שאבני שקדים יכולים להופיעה עם תסמינים מדי פעם, דומים לשלי - כאבי אוזניים וגרון. בהיעדר ממצא אחר אתה לא סבור שצריך להמשיך בירור עם האבנים? אולי יש אבנים נסתרות גדולות יותר שגורמות לכאבים? לא צריך צילום אוזן בשביל לברר?

מנהל פורום אף אוזן גרון