דרושים מתנדבים למחקר בטיפול בהלם-קרב ptsd

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

15/01/2014 | 12:04 | מאת: mp9bymp9

דרושים מתנדבים למחקר המשלב תרופה ניסיונית ופסיכותרפיה ל-ptsd. דרושים/ות מתנדבים/ות למחקר רפואי המשלב תרופה ניסיונית יחד עם טיפול פסיכותרפי הנערך במרכז בריאות הנפש באר-יעקב. אנו מחפשים נשים וגברים מעל גיל 18 שאובחנו כסובלים מפוסט-טראומה כרונית, אשר ממשיכים לסבול מסימפטומים למרות טיפול בפסיכותרפיה או תרופות. עליך להיות בעל/ת בריאות פיזית ועם לחץ דם תקין. החזר נסיעות יינתן למתנדבים שאינם מתגוררים בסמוך לבאר-יעקב. למידע נוסף ניתן לבקר באתר http://www.maps.org/research/md dma/mdma_ptsd_israel_study/ לינק לכתבה ב MAKO http://www.mako.co.il/special-m mako-news/Article-b30c28df08064 431006.htm&sCh=3d385dd2dd5d d4110&pId=565984153 המעוניינים/ות להשתתף מתבקשים/ות לפנות בדוא"ל: [email protected], או בטל': 08-9258396 , 052-5392745 הסודיות מובטחת.

15/01/2014 | 19:17 | מאת: ד'ר

מה קרה להזמנה למחקר הקודם? כמה הלומי קרב נענו אם בכלל? הם הרופא הראשי באגף השיקום מודע לניסוי שעוברים נכי צהל? איך הניסוי מסתדר עם אגף השיקום והטיפולים שהוא נותן כחלק מפרוטוקול חובה? אין התנגשות בין זיפרקסה, קלונקס, פרוזק ודומיו לבין החומרים שמשתמשים בניסוי? האם הפסיכיאטרים של אגף השיקום שקובעים ושמתווים את הטיפולים בהלומי הקרב מודעים ומעורבים בניסוי?

מניסיוני, הלומי-קרב מאוד חשדנים לגבי מחקרים, וממעטים להשתתף במחקרים מסוג זה. לא קשה לי להבין את ההתנגדות. מניסיוני, תרופות הן סמים לכל דבר, וכדאי להימנע מהן ומתופעות הלוואי שלהן ככל האפשר. תרופות אינן מרפאות את הטראומה, אבל לאגף השיקום נוח יותר לסמם את הלומי-הקרב מאשר לתמוך בהם. הלם-קרב אינו מחלה אלא פגיעה קשה שניתן להתמודד איתה, ולשם כך יש צורך בתמיכה של הסביבה הקרובה, וגם תמיכה של מי שאחראי לפגיעה (משרד-הביטחון ואגף-השיקום, המועלים בתפקידם). לילה טוב, ד"ר דרור גרין

18/03/2014 | 15:07 | מאת: דפנה בורנשטיין

ד"ר גרין, היו מספר קטן של פניות בעקבות הפוסט. תודה על הפרסום. כפי שציינת, הלומי קרב ופוסט-טראומתיים בכלל, ברובם חשדנים וממעטים להשתתף במחקרים, חוששים לשחזר את הטראומה, חוששים לאבד זכויות, חוששים להתחייב למסגרת וכו'. לעומת זאת, יש מביניהם שנואשו מן הטיפול הקונבנציונלי, תרופתי ו/או פסיכולוגי, אך כן מחפשים מזור בדחיפות, כל מזור שהוא, וגם הרחק מן הממסד. המחקר שלנו בודק טיפול משולב של פסיכותראפיה, עם צוות חוקרים מומחים בפוסט-טראומה, בשילוב עם תרופה נסיונית mdma, מבוצע במרכז הרפואי באר יעקב, בלב הממסד, בפיקוח ממשלתי ישראלי ואמריקאי, ובתיאום מלא עם גורמים רשמיים מטפלים, שחלקם אף מפנה אלינו מועמדים, שעברו את פרוטוקול הטיפול חובה. ישנה התנגשות תרופתית ועל כן לזמן המחקר הנבדקים מתבקשים להיגמל, הדרגתית, מתרופות וקנאביס, הכל בתיאום ובפיקוח מסודרים כמובן. אנו עוד מגייסים ונשמח להפניות.

08/03/2015 | 12:46 | מאת: mp9

שלום ד"ר. באגף השיקום מכירים אותנו ואף הפנו אלינו מתעניינים, אך לא כהמלצה פורמלית או כחלק מפרוטוקול הטיפול שלהם. יש התנגשות עם התרופות, והנסיינים מתבקשים להיגמל בהדרגה לקראת הנטילה הראשונה, בתיאום ובפיקוח רפואי כמובן. בארץ 4 נבדקים השתתפו כבר, בארה"ב הניסוי בשיתוף פעולה מלא עם צבא ארה"ב ומקבלים הפניות מהמרינס, סה"כ בארה"ב למעלה מ-700 איש השתתפו בו.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב