בדידות

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

31/01/2013 | 00:16 | מאת: מתעניין

שלום רב לחברי הפורום. אני מתעניין, ואשמח לשמוע מכם, מי שחוו את הטרראומה, את החוויה שלכם, האם אתם חווים או חוויתם בדידות בעקבות הטראומה. אם כן, האם תוכלו להרחיב מעט על החוויה, ואיך התמודדתם. תודה מראש לכל מי שמוכן לשתף.

01/02/2013 | 00:05 | מאת: ליאת

כאשת הלום קרב אנסה לענות לך....הבדידות קיימת גם אם מליון אנשים מקיפים אדם הלום קרב. אתה מביט בפניו ורואה עצב גדול כאילו חומה בלתי נראית מקיפה אותו, גם אם נמצאים בעיצומה של מסיבה עליזה, הוא בודד בתוך עצמו...ומריץ סרטים מעברו.לא פעם ניסיתי לדובב את אישי על בדידותו על תחושותיו, וככל ששאלתי יותר החומות התעבו...עד שחדלתי. יש שמדברים על מצבם ויש שלא...לצערי אישי הוא מאלה שלא...שתיקות רועמות שצורבות עד כאב הוא בודד..אבל גם אני, זאת שבחרה להיות איתו למרות הכל.

ליאת יקרה, הבדידות של הלומי-הקרב נובעת מן התחושה שאיש אינו יכול להבין אותם, וגם מאיבוד תחושת הביטחון והאמון. שיפור הזוגיות היא דרך יעילה מאוד להתמודדות עם הטראומה, והקשר בין בני-הזוג מגשר על הבדידות. אני יודע זאת מנסיוני שלי כהלום-קרב, וגם מסדנאות שאני עורך להלומי-קרב ובנות-זוגם. אין סיבה להתייאש, וכדאי מאוד למצוא דרך לשתף פעולה ולשפר את הזוגיות. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

מנהל פורום טראומה והלם-קרב