יכול להיות שהדברים מחריפים אצלי? אני לא רוצה להכנס

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

16/02/2011 | 22:54 | מאת: בדוי

לטיפול פסיכולוגי או פסיכאטרי , יש משהו אחר לעשות? אני עובד, אני לומד אבל לא רוצה להיות בקשר עמוק עם אף אחד . רק רוצה להיות לבד ואני מחזיק את עצמי כדי לא להשתכר כל יום .לא הייתי בזוגיות מאז השחרור.יש לי ידידים וידידות וחבר'ה אבל אני לא רוצה להיות באמת עם מישהו .. מצד אחד אוהב את הבדידות הזאת כי אני לא צריך להסביר לאף אחד כלום והמחשבות והזכרונות הם רק עם עצמי מצד שני אני רוצה לחזור למה שהייתי פעם.

17/02/2011 | 11:34 | מאת: בדוי

יכול להיות לא הסברתי את עצמי . אני לא הולך לקחת כדורים וקשה לי להפתח אפילו ליד פסיכולוג. זה לא עובד. אני עושה מה שאני חייב כל יום ולא נהנה מזה , אני לא מבין למה אנשים שמחים , קרה לי כבר כמה פעמים שאני כמה ימים רצוף לא יוצא מהמיטה חוץ מלהוציא את הכלבה שלי , אני לא עונה לפלאפון וחברים שלי באים לבדוק מה קורה איתי. קשה לי לשלוט על כמות האלכוהול שאני שותה. אני לומד באוניברסיטה הפתוחה כך שאני לא חייב להגיע ולעבודה בדרך כלל אני מאחר כי אני בקושי מסוגל לצאת מהבית , יש לי סיוטים, לפעמים אני מתעורר ולא מבין מה קרה או איפה אני זה אולי דפוק אבל רק כשהכלבה שלי מתקרבת אלי ומלקקת אותי אני מבין שאני בדירה שלי ולא בעזה. הכל נהיה יותר גרוע מה אני יכול לעשות עכשיו...

שלום לך, מה שאתה מתאר נשמע כמו התמכרות לסבל. יש בכך הגיון, משום שהטראומה גורמת לאיבוד תחושת הביטחון, וכל סוג של קביעות יוצר בנו תחליף מזויף של ביטחון. אתה רגיל לסבל שלך, ומתחפר בו, ולכן לא רוצה בטיפול או בתרופות שיעזרו לך להרגיש טוב יותר. זו, כמובן, זכותך, אבל העובדה שכתבת כאן מעידה שבכל זאת יש בך צורך להרגיש טוב יותר. אתה כותב שאתה רוצה לחזור למה שהיית פעם. ובכן, כדאי שתדע: לעולם לא תחזור למה שהיית פעם. איש אינו יכול לחזור למה שהיה פעם, וכדי להתקיים בעולם עלינו להסתגל לשינויים שחלים בו, ובעצמנו, בכל יום מחדש. כדי להרגיש טוב יותר אתה צריך להרחיב את מעגל הקשרים שאתה מקיים עם העולם. פעילות גופנית ויצירתית תגרום לך להרגיש טוב יותר. טיפול קוגניטיבי-התנהגותי יסייע לך לרכוש הרגלים חדשים שיחזקו את תחושת הביטחון שלך. השתתפות בקבוצת תמיכה או התנדבות למען אחרים יחזקו את היכולת שלך ליהנות מחייך. הכל נמצא בידיך. אתה יכול להמשיך כך, ולצערי הקושי עשוי להתחזק, ואתה יכול גם להחזיר לעצמך את השליטה בחייך וליהנות מהם. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

23/02/2011 | 20:39 | מאת: אילן

אני יכול לעזור לך. 0523467070

19/02/2011 | 01:19 | מאת: הפצוע האלמוני

לפי מה שכתבת אני מבין שיש לך רגשות אשם לגבי השרות שלך בעזה בתור חייל ואתה לא מסוגל להשתחרר מזה. רגשות אשם מלוות בהלכאה עצמית, אתה מעניש את עצמיך כי אתה חושב שמגיע לך העונש הזה לכן גם אתה לא רוצה לקבל טיפול או לשפר את איכות החיים שלך. אני מכיר את התופעה הזו מחבר שסיפר לי, זה מאוד קשה להתמודד עם זה והסבל הוא נורא. לדעתי אתה צריך לשאול את עצמיך אם באמת אתה רוצה לצאת מהמעגל הזה ולסיים את הסבל הזה, אל תשכח שהמדינה שלחה אותך לעזה למציאות הזויה שגם היא לא כל כך ידעה כיצד להתמודד עם הסיטואציות הקשות שם, לכן לא משנה מה עשית שם זה לא צריך ליפול על כתפיך במיוחד שנפצעת כתוצאה מזה ואת המחיר כבר שילמת, אינך צריך לסבול עוד אם תבין את זה ותפנים את זה יהיה לך יותר קל לצאת ממעגל האשמה, אתה בחור צעיר החיים לפניך שים זין על כולם וצא לדרך חדשה ואם אתה צריך סיוע תפנה לגורם מקצועי ותטפל בעצמיך אל תיתן לאוייב להכות בך שנית, בטיפול נכון יש סיכוי טוב שתצא מזה.

19/02/2011 | 03:28 | מאת: בדוי

םשמשהו יכול לשנות אאת מה שעשית שם.זה לא משנה . אני לא נפצעתי פיסית. אבל אני לא מקבל את הדברים שעשית בידים שלי . זה לא משנה כבר הכך כרגילף עו דיום עוד בקבוק לא משנה כבר אני יודע לחיות עם זה . לפעמים זה חזק מידי אבל אני יודע להסתדר מושך עוד יום זה בסדר . לא חשוב. תודה שרשמת גם תגובה ראיתי במייל והייתי חייב לענות לך כי אתה בטח מבין מה עובר עלי , יעני כותב מניסיון. יש לי בטח טעויות כתיב כי הייתי בפאב עם חברים ושתיתי די הרבה אבל קראתי מה שכתבת ותודה ואני יהיה בסדר . בטח אקרא שוב שאני אהיה סחי. אבל הכל בסדר.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב