אגף השיקום זונח את המבוגרים

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

03/07/2009 | 09:45 | מאת: נגה ברקו

בעלי מוכר כהלום קרב מיום כיפור .בלבנון הראשונה נפגע בראש, אך ההשלכות הפיסיות הופיעו ומחמירות בשנים האחרונו. ולכן הוא מוכר גם על פגיעת ראש.דבר המאפשר לאגף השיקום לשחק איתו פעם לצורך העניין הוא אינו הלום קרב ומורידים לו את הנופש ופעם הוא כן הלום קרב ולא מגיע לו טיפולים הידרותראפיים להם הוא זקוק.משחקים בו. נוסף על כך הוא היה במועדון נכי צהל כמה שנים עד שהחליטו להוציאו מכל מיני סיבות. היום אין לו מסגרת למעלה משנה הוא בחדרו וכמעט ואינו יוצא ממנו. כשבקשתי שיסדרו מועדון חלופי ,אמרו לי שהמגמה היום לשלוח נכים עד גיל 50 בלבד.והוא בן 58.שאלתי ומה עם כל אותם מבוגרים ,מדוע להם לו פותחים מועדונים ?תשובה לא קיבלתי! והוא ממשיך לשבת בחדרו פעם במחשב ופעם בטלוויזיה .נעשה ממורמר והפתיל קצר.

נגה יקרה, עצוב לקרוא את הדברים שאת כותבת. לצערי, מה שאת מתארת מתאים להלומי-קרב רבים, וגם אני התנסיתי בכך כהלום-קרב. לא רק את המבוגרים זונח אגף השיקום, אלא את כל הלומי-הקרב. אינני יודע אם מדובר בהזנחה אלא בהתעלמות מכוונת, משום שאני עצמי כתבתי על כך והצגתי את הדברים בפני כל הדרגים המטפלים באגף השיקום, ובמקרה מסוים אף עירבתי את מבקר המדינה, ולמרות זאת לא השתנה כלום. הדרך היחידה בה יכולים היום הלומי-הקרב לממש את זכויותיהם היא להיעזר באמצעות עורכי-דין ולתבוע את משרד-הביטחון. אולי תביעה מאורגנת תביא לתוצאות טובות יותר. בהצלחה, ד"ר דרור גרין

03/07/2009 | 23:16 | מאת: נגה ברקו

כפי שאני מכירה הלומי קרב הם פגועים וחבולים בנפש וקשה להם להתאחד לקבוצה להיות עקביים ולהוביל מאבק.כפי שעשו פדויי השבי למשל.גם אנחנו הנשים עייפות להוביל את המשפחה עם כל הקשיים הספציפיים המתלווים לנכות המסויימת.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב