מסכת אף פה ליציאה מהבית

דיון מתוך פורום  וירוס הקורונה

04/04/2020 | 13:14 | מאת: מקפיד

שלום, ד"ר אפרים. אני מניח שהמסכה שקניתי היא חד פעמית, מאחר ומדובר במסכה נשימתית כירורגית של ה-3.5 ש"ח (בצבע ירוק). האם אני יכול בכל זאת להשתמש בה מספר פעמים נוספות בהתחשב בעובדה שלאחר שימוש יומי, אני רוחץ אותה עם מים וסבון ושם לייבוש? הסיבה שאני שואל היא שאין מספיק מסכות ואני מעדיף לא ללכת כל פעם החוצה ולקנות, מחשש להידבקות. חשבתי גם על הרעיון של להכין בבית, אבל גם כאן בטח המסכה שאכין תיחשב לחד פעמית.. איך נכון ובטוח לפעול?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מקפיד, 1. אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה אבל המסכה המתוארת בשאלתך מיועדת לשימוש חד פעמי ב ל ב ד. אינני יודע מה יעילותה ומהי הסכנה שכרוכה בשימוש בה לאחר כביסה. 2. את כ ל המסכות שלי הכנתי בבית משאריות של חולצה ישנה, וככאלו אני מכבס אותן לאחר כל שימוש ומקווה לטוב. הרבה בריאות אפי

04/04/2020 | 17:44 | מאת: ר

באשר למסכת ה N95 מכיוון שאין תקציב ומלאי לרכוש אחת לכל שימוש... וגם באחרות אין ממש מלאי , ומכיוון שלא כולם מוכשרים לתפור מסכות בעצמם. כמה זמן נגיף הקורונה יכול לשרוד על מסכת n95? ומה בעצם הסיבה שאחרי שהיא "נחה" איזה יום מטיול היא לא יכולה להוות שימוש חוזר?

שלום ר, 1. הסיבה שמסכות ה- N95 מוגדרות כחד פעמית היא דרישת היצרן שלהן (ולפי מיטב ידיעתי- גם של משרד הבריאות). 2. אין בידי מידע אמין על משך הזמן שבו יכול נגיף ה'קורונה' החדש לשרוד על מסכות N95, אך סביר שמדובר במספר שעות. הרבה בריאות אפי

04/04/2020 | 23:05 | מאת: דוד

בימי שגרה דרישת היצרן (שהיא כמובן גם האינטרס הכלכלי שלו) היא הגיונית. לעומת זאת במצב הנוכחי אם אתה צריך לבחור בין שימוש חוזר במסכת N95 לבין שימוש במסכה נחותה יותר כמו מסכת בד מאולתרת, אז לא ברור מה עדיף. בכל מקרה יש המלצה ברורה שלא לכבס ולא לשטוף מסכות N95, הן עשויות מחומרים עדינים וכל התעסקות בהן פוגעת ביעילות שלהן. יש מחקרים ראשוניים שמראים שאפשר למחזר את המסכות האלה באמצעות תאורת UV או חימום בתנור ל-70 מעלות (לא יותר) למשל חצי שעה, שמעתי גם דעות שאפשר פשוט לתת להן להתייבש במשך שבוע, וזה מה שאני עושה בינתיים באופן אישי.

מנהל פורום וירוס הקורונה