דרכי היווצרות פטרת ציפורניים

דיון מתוך פורום  פודיאטריה

26/10/2020 | 23:31 | מאת: רועי

אהלן חברה שלי מתעסקת בפדיקור ולק ג׳ל ואני והיא נמצאים בוויכוח קטן היא טוענת שפטרת ציפורניים יכולה להתפתח ללא תלות בהדבקה, ושמי שעושה לק ג׳ל בצורה לא מקצועית יכול להיווצר לה מצב של ״ירקת״ ו״הירקת״ הופכת מעצמה לפטריה. (אני מדגיש ללא הדבקה מצד שלישי, המצב שהיא מגדירה ״ירקת״ הופך לבדו לפטריה) אני טוען שפטרת ציפורניים יכולה להגרם אך ורק דרך הדבקה, ואם לא תיהיה הדבקה ממקום מסויים, ללא קשר למצב הציפורן, לא יכולה להיווצר פטרת ציפורניים. מי צודק?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, תנאים של חום, לחות וחושך, הם תנאים אידיאלים להיווצרות של פטרת גם אם אין גורם מדבק. ה"חניקה" של הציפורן בלק ג'ל עלול לייצר תנאי חממה אדיאלים לייצר תוצר לוואי של פטרת. אז יש לנו מנצחת- חברה שלך צדקה.🏅 בברכה, קרולין צמח פודיאטרית B.Sc(Hons),M.C.Pod יו"ר העמותה לפודיאטרים ופודולוגים בישראל Specialist for Nail Surgery, Senior Consultant Podiatrist U.K .www.mypodclinic.com הגורם המדבק הוא בהחלט הגורם מספר 1 להדבקות ולכן שמירה על סטריליות היא הכרחית, כמו גם כפות רגליים ( כלומר שמירה על הגיינה ניקיון כפות הרגלים חשוב לא פחות כדי לנטרל את תנאי "החממה" .

27/10/2020 | 09:13 | מאת: רועי

מה שאמרת סותר משהו שרופא עור רשם באתר הזה: "ההידבקות תלויה בשני גורמים", מסביר ד"ר אהוד ורנר, מומחה לרפואת עור. "הראשון הוא היחשפות לפטרייה, והשני הוא שיהיו תנאים מתאימים מבחינת חום ולחות כדי שהפטרייה תוכל לצמוח. חשוב מאוד להקפיד על היגיינה ולא ללכת יחפים במלתחות ציבוריות.״ מקור: https://www.doctors.co.il/medical-articles/210173/

מנהל פורום פודיאטריה