בעניין נחירות ושאלה

דיון מתוך פורום  חיך ושפה שסועים, הפרעות דיבור ובליעה

16/06/2009 | 10:06 | מאת: בוריס טורנובסקי

שלום רב, שאלתי נוגעת להפרעות דיבור: האם הפרעת דיבור אצל ילדים בגיל ארבע כבר יכולה להיות מאובחנת באמת או שזה גיל צעיר מדי? אנחנו מתלבטים אם באמת כדאי לקחת את הילד לאבחון או שזה מוקדם מדי. ובעניין נחירות, משום שראיתי שגולשים רבים שואלים על כך: מכר שלי פתר את בעיית הנחירות בלי ניתוח ובלי מכשיר. הוא למד נשימה בריאה ואחרי תקופה של תרגול יומיומי – הנחירות עברו לו לגמרי. מסתבר שגם מלמדים את זה בקופ"ח כללית משלימה בת"א, לטיפול באסטמה. יש הרבה חומר באינטרנט, אפשר לחפש 'נשימה בריאה' 'נחירות' 'אסטמה' 'כללית משלימה'. אשמח לקבל תגובה לשאלתי, יום טוב!

לקריאה נוספת והעמקה
20/06/2009 | 19:03 | מאת: פרופ' פינקלשטיין

שלום רב, אכן בגיל 4 ניתן וצריך לבצע הערכת דיבור מליאה במידה ויש בעיה ולהציע טיפול מתאים. לגבי הנחירה, מאחר והגורם הוא ליקוי אנטומי הרי שאין קשר כלל בין תרגול נשימה כזה או אחר ובעיה. מדובר בסוגסטיה, כלומר שכנוע ולמעשה האיש ממשיך לנחור בדיוק כמקודם. מי שבימינו פונה לרפואה משלימה במקום לברור וטיפול אמיתיים הרי מראש איננו אישיות רציונלית וקל לסוגסטיה. בברכה פרופ' יהודה פינקלשטין http://fiyehuda.co.il/

21/06/2009 | 15:15 | מאת: בוריס טורנובסקי

את דבריך בדבר ההערכה הנדרשת לילד אני מבין. מה שאני לא מבין הוא זו ההכללה הדורסנית לגבי הפונים לרפואה משלימה. פשוט לא ברור לי מניין לקחת את הדברים הללו. אם יש מזור לחולים במקום בו הרפואה הקונבנציונאלית לא באמת הצליחה לעזור בו, אין שום מניעה לטיפול אחר שכן יעזור. כנראה שלא סתם החליטו קופות החולים לכלול בסל השרותים שהן מציעות טיפולים משלימים ואני שמח על שהן מדגימות פתיחות וגמישות.

מנהל פורום חיך ושפה שסועים, הפרעות דיבור ובליעה