הפרעות קצב בודדות בשכיבה רק

דיון מתוך פורום  הפרעות קצב לב

03/07/2023 | 02:03 | מאת: Anat

יש לילות שאני מרגישה פעימות מוקדמות רק כאשר אני נשכבת במיטה לישון ואז זה מקפיץ אותי כזה וישר אני יושבת וכאשר אני יושבת אין פעימות מוקדמות.. אני סובלת מחרדה מתח וסטרס כרוני כבר שנה וחצי , שמעתי שיש מצב שעצב הואגוס קשור להפרעות קצב לב אם הוא נפגע עצבית.. זה נכון? והאם ההפרעות שנוצרות בגלל זה מסכנות חיים במידה ועשיתי 3 פעמים בדיקת אקו לב במאמץ וגם בדיקות דם מקיפות מדי חצי שנה, זה קורה יותר שאני באה לישון ואז אני נשכבת והם מתחילים ואני חלק מרגישה בגרון כזה כמו אוויר שעולה לגרון ויש פעימה מפחידה בלב, אני שוקלת 41 קילו, 1.66 סמ, בריאה בדרך כלל, אני רזה מאז שאני זוכרת את עצמי, לא אנורקסית או משהו, משתדלת לעשות הליכות כל יום חצי שעה, לא מעשנת, אבל הפעימות משגעות אותי, ומפחידות, בהולטר יש בין 200 ל 500 ויש הולטר שיצא גם 0.2% ל24 שעות ביממה ויש הולטר שיצא 100 ליום, זה משתנה.. אני פוחדת למות כל פעם שאני רוצה ללכת לישון ושוכבת ואז הן מופיעות לי.. אשמח לדעתך סליחה על האורך 😓🙏😓🙏😓

03/07/2023 | 02:05 | מאת: Anat

אציין בנוסף שהרופאים לא מוכנים לתת טמבוקור או ריתמקס מאחר אקו לב במאמץ יצא בסדר לדעתם, האם במידה וזה אכן בגלל פגיעה בעצב הואגוס זה לא מסכן חיים לדום לב חלילה?

לא הבנתי את השאלה

אם השאלה לגבי השפעה של מערכת ווגלית על הלב... לב מושפע גם ממערכת עצבים סימפטטית וגם פארה-סימפטטית. מערכת של ווגוס היא שייכת למערכת פרה-סימטטית. השפעה בדרך כלל זה האטת דופק והולכה בלב. ישנם הפרעות קצב שקשורות עם מערכת הזאת, לא ישירות. לרוב הפרעץ קצב לא נגרמת אלא מושפעת ומערכת ווגלית. לגבי סכנה של כל הפרעת קצב - זה נושא לשיון עם רו]אים במרפאה.

מנהל פורום הפרעות קצב לב