פעימות מוקדמות מרובות כל יום כמעט כל היום

דיון מתוך פורום  הפרעות קצב לב

21/09/2022 | 10:03 | מאת: יעל

היי, בת 35, בחודשים האחרונים הפסקתי לעשן (לא עישנתי הרבה מלכתחילה), הספורט שאני עושה הוא בעיקר לרדוף אחרי הילדים שלי :) לפני כשלושה חודשים התחלתי להרגיש את הלב כמו מתהפך, החסרת פעימות ודופק לא סדיר. הגעתי לרופאת המשפחה ששלחה אותי לאקו לב ולהולטר של 24 שעות. הגעתי לקרדיולוג עם התוצאות, לפיו אקו לב יצא תקין והולטר "כמעט תקין" ואקג לא תקין ונשלחתי לעשות אקו לב במאמץ. אקו לב במאמץ יצא תקין אך כתובה הערה- "אקג פתולוגי במנוחה". הגעתי לקרדיולוג עם תוצאות אקו לב במאמץ והוא טען שיש לי פעימות מוקדמות ושאין שום סימן למחלת לב, שאחוז מסוכן של פעימות מוקדמות הוא 20% ושאני לא שם ולכן אין סיבה לדאגה (בהולטר מצויינת פעימה אחת מוקדמת ויותר מ1000 סינוס אריתמיה אבל מספר הפעימות המוקדמות שיצא בהולטר לא הגיוני שכן זו הסיבה שהגעתי לבירור מלכתחילה וגם בזמן שהקרדיולוג האזין לי ללב הוא ציין ששמע שלוש פעימות מוקדמות בטווח של משהו כמו 20 שניות). אני מרגישה את הדופק הרבה ויש לי פעימות מוקדמות רבות- כל יום ולאורך כל היום, לפעמים אני מרגישה את זה פיזית ולפעמים רק בעת בדיקת הדופק. התחושה מתחזקת משמעותית אחרי פעילות גופנית ואחרי ארוחה כבדה. איך אוכל לוודא שהכל בסדר? האם יש בדיקות נוספות שאוכל לעשות כדי להבטיח שאין שום בעיה? והאם יש צורך? מוסיפה לזה, האם יכול להיות שמה שגורם לאקג להיות לא תקין אלו פעימות מוקדמות? סליחה על כמות השאלות פשוט שני קרדיולוגים שהייתי אצלם לא מספקים כמעט מידע ( כנראה כי מבחינתם אין אצלי שום case) אבל אני לחוצה מהמצב החדש הזה בו אני מרגישה את הלב כמעט כל הזמן כשבחלק גדול מהזמן הוא פועם בצורה לא תקינה. תודה רבה!

פעימות מוקדמות ברוב המקרים זאת הפרעות קצב לא מסוכנת. אני מניח שקרדיולוג שעבר על כל הבדיקות הגיעה למסכנה הזאת במקרה הספציפי שלך. אז לי כמובן קשה לדון. אם יש ספיקות עדיין הייתי ממליץ לפנות לקבלת דעה שניה.

21/09/2022 | 14:46 | מאת: יעל

תודה רבה על תגובה מהירה! רק שתי שאלות בבקשה 1. האם פעימות מרובות יכולות להפוך אקג ללא תקין? 2. האם יש בדיקות נוספות שאפשר לעשות על מנת לשלול מחלת לב מלבד אקו לב, הולטר ואקו לב במאמץ? תודה שוב.

1. לא הבנתי את השאלה. פעימות מוקדמות כן רואים באק"ג 2. צורך וסוג בדיקות בנסגרת בירור הפרעות קצב נקבע ע"י רופא בכל מקרה באופו פרטני

08/02/2024 | 18:54 | מאת: אירית

אם תרצי נוכל לדבר בנושא 0502244878

מנהל פורום הפרעות קצב לב