הפרעת קצב ולקיחת גלולות למניעת היריון

דיון מתוך פורום  הפרעות קצב לב

22/08/2022 | 12:21 | מאת: ל

אני בת 31, וגילו אצלי לפני 3 שנים (במדינה אחרת בה הייתי סטודנטית) הפרעת קצב - C.R.B.B.B. בבדיקה בארץ לפני כן אקו לב הראה "אי-ספיקה טריוויאלית" - 1. האם מדובר באותו דבר? 2. אני מתכננת לקחת בעוד כחצי שנה גלולות למניעת היריון למשך כ-4 חודשים כדי לדחות את המחזור לרגל חתונה. האם מתאפשר בהתחשב במצב שלי? תודה.

שלום. 1. אם זה כל מה שנמצא - אין לך הפרעות קצב 2. CRBBB זה Complete right bundle branch block. זאת לא הפרעת קצב. זה ממצא באק"ג המצביע על הפרעה קלה בהולכה חשמלית בלב. ממצא ברוב בובם של המקרים - חסרה משמעות קלינית. 3. ממצא באקו - גם חסרה משמעות. אם לסכם- אם זה כל מה שנמצא - אין לך בעיות לב, את בריאה. אז כל טיפול למניעת הריון אצלך לא שונה מכל אשה בריאה אחרת.

22/08/2022 | 19:11 | מאת: ל

תודה רבה על המענה! היה כתוב שזה סינוס אריתמיה C.R.B.B.B. יש לי כאב שרירים לפעמים, בעיקר בצד שמאל של הגוף (חזה עליון - יותר מעל החזה עצמו לכיוון הכתף, לא לחצים, רק התכווצויות), בזרוע, ולפעמים זרמים באצבעות. אני בתהליכים לבדוק אם מדובר בכאבים נוירופתיים (הם נמשכים כבר 5 שנים) וחשבתי שאולי יש לזה השפעה על מצב הלב. אבל חוץ מהממצאים האלה באקו ובא.ק.ג לא נמצא שום דבר אחר.

1. Sinus arrhythmia לא קשורה ל-RBBB וזה מצב תקין. 2. תלונות לפי התיאור לא קשורות ללב

מנהל פורום הפרעות קצב לב