Uric Acid גבוה וטיפול תרופתי
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב בן 40 בריא ללא מחלות רקע משמעותיות,Creatinine 1.1 ,82-eGFR,סבלתי מאבני כליות לפני כ 15 7 שנים ללא אירוע מאז.מזה זמן רב מאוד סובל מחומצת שתן גבוהה בבדיקה האחרונה רמתו 8.5 שהגבול העליון הינו 7.2, רמתו לרוב מסתובבת סביב ערכים אלו עד לרמה מקסימאלית של 9.שאלתי האם ערכים אלו מחיביים טיפול תרופתי למניעה עתידית של מחלות כגון שגדון או כליה?. ברצוני לציין שהתזונה שלי כוללת לרוב שעועית לבנה, אפונה, וחומוס האם מאכלים הללו מגברים את רמתו של Uric Acid?,נקודה נוספת אמא מקבלת אלוריל 300 בגין חומצת שתן גבוהה שנים רבות.
שלום רב, כל עוד אין התקפי כאבים המזכירים גאוט אין צורך בערכים אלו לטפל. כאשר הערכים יהיו גבוהים יותר סביב 9.5-10 תהיה הצדקה לטיפול מונע. לדעתי המאכלים שציינת אינם מעלים חומצה אורית, אבל אין לי מקור מידע מהימן ומוסמך. בהחלט קיים מרכיב תורשתי במחלת הגאוט