צלוליטיס ברגל לא עובר 5 שבועות
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לפני 5 שבועות אובחנתי עם צילוליטיס ברגל (פעם שנייה לאחר 20 שנים), הזיהום גרם לכאב חזק מאוד, בצקת, חום מקומי. הזיהום לא הגיב ל-Pan-Ceftriaxone שקיבלתי לווריד (2 גרם) במשך שבוע, לאחר מכן קיבלתי שני סוגים של כדורים (דיספטיל ודאלאצין) והמצב התחיל להשתפר. סיימתי את הטיפול לפני כשבועיים. מאז שסיימתי המצב סטטי - הרגל בצקתית, אדומה, הרגשת צריבה ואי נוחות, עם קצת חום מקומי. בנוסף, בשבוע הראשון למחלה חשדו שיש אבסס בקרסול - פתחו ולא היה כלום, עכשיו יש לי פצע שמחלים מאוד לאט. הבנתי מרופא משפחה שזה יכול לקחת שבועות עד הריפוי הסופי, אבל כרגע אני לא מקבל שום טיפול והמצב של הרגל לא משתנה כבר שבועיים. מתי עליי להתחיל לדאוג? האם יש טיפול ובדיקות שכדאי לשקול לבצע? תודה. בכבוד רב. מיכאל.
בן כמה אתה? האם אתה חולה סוכרת?
שלום רב, צלוליטיס הוא זיהום עורי שנגרם אצל אנשים עם מחלות רקע כמו סוכרת או מחלות פגיעה בכלי דם, אך יחד עם זה יכול לקרות גם לאנשים בריאים לחלוטין. יש דרגות שונות על זיהום ומקומות שונים ולעיתים ההחלמה היא ארוכה וקשה ודורשת טיפול תוך ורידי. מה שאתה מתאר נשמע לצערי כמו מהלך מוכר של הזיהום. לוקח הרבה זמן עד החלמה וריפוי בשל השטח הנרחב ופגיעה בכלי דם. אנ יממליץ על מעקב צמוד של רופא המשפחה עם נקיון האזור והמתנה... הרבה בריאות