התייעצות בנוגע לממצאים בצילום חזה
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב ד״ר. בן 81 סובל מאי ספיקת לב קלה לפני שנתיים דלקת ריאות דו״צ בct שבוצע אז -קשרית תת פלוירלית מRML בקוטר 0.2 ס״מ כיום עם מעט שיעול ללא חום וללא חולשה , בצילום חזה גודש מרכזי ריאתי קל, מודגם תסנין ריאתי באונה תחתונה מימין סינוסים קוסטופרניים סתומים חלקית- יתכן תפליט פלאורלי קל. אפנה את תשומת לבך שהתסנין הוא באונה התחתונה מימין, אותו מקום שבו ראו את הקשרית לפני שנתיים בבדיקת הסיטי (RML) כדוריות דם אדומות ולבנות בנורמה בבדיקת דם שנלקחה היום מה משמעות התפליט הפלאורלי והגודש? האם קיים סיכוי לגידול סרטני? בגלל העובדה שאין תסמינים כמו חום וחולשה רק שיעול האם גידול סרטני יכול להתפתח בקצב זמן כזה של שנתיים? תודה מראש והמשך שבוע טוב!
שלום רב, אלו שאלות חשובות ומורכבות שדורשות התייחסות של רופא פנים מול פנים. אנא פנה אל רופא משפחה