מודאגת מבדיקת CRP גבוהה
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום רב, אני בת 55. מבצעת בדיקות דם באופן שיגרתי. הבדיקות תקינות בדרך כלל. ברקע האשימוטו ואוסטאופורוזיס. בבדיקה האחרונה הופתעתי לגלות שה CRP קפץ ל 11 כשהמקסימום 5. CRP הוא סמן להמון בעיות. מהיכן מתחילים לבדוק? יש לציין כי קיבלתי חיסון צהבת A יומיים לפני הבדיקה. אודה על תגובתך.
לקריאה נוספת והעמקה
CRP הוא מדד מאוד לא ספציפי שמראה על פעילות דלקתית. כל דלקת גרון קטנה אן מחלה ויראלית יכולה לעלות אותו. המדד כשלעצמו אין לו משמעות אם אין תסמינים מלווים. בנוסף מדובר על חריגה קטנה ולכן אין מקום לדאגה.