MRI היפופיזה
דיון מתוך פורום יותרת המוח ויותרת הכליה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ביום שלישי עשיתי MRI ממוקד להיפופיזה עם חומר ניגוד בשל שנתיים פרולקטין מוגבר (עד 1700) וTSH מוגבר (עד 7.4) ללא נוגדנים לבלוטה. תחת חודשיים אלטרוקסין דווקא עלו הTSH והפרולקטין (אה-סימפטומטי למעט טשטושי ראייה, כאבי ראש ולחץ מאחורי עין ימין, עצירות ועור יבש) ולכן החליט האנדו' על MRI. עדיין אין תשובות. רציתי לשאול מה ההבדל בין אדנומה לפרולקטינומה מבחינת הפונקציונליות שלהן אם שתיהן מפריעות להפרשת הפרולקטין ומה יהיה הטיפול בכל אחת מהן אם אכן יתגלו, האם הטיפול יהיה מעקב בלבד עם MRI תקופתי או שמא יש מצבים בהם חייבים לנתח? בת 23, לא מתכננת הריונות בקרוב. תודה
אדנומה שפרישה פרולקטין נקראת פרולקטינומה והטיפול בא תרופתי אלא במקרים שהיא לא מגיבה לתרופות אז מנתחים אך זה נדיר... אדנומה יכולה להפריש דברים אחרים ואז ברוב המקרים טיפול הבחירה הינו ניתוחי.. אם האדנומה לא מפרישה והיא לא גדולה אז רק עוקבים אחרי הגודל ואחרי תפקוד בלוטת ההיפופיזה...