חוסרים בשדה הראייה כבר תקופה

דיון מתוך פורום  מחלות עיניים במבוגרים

11/01/2020 | 20:47 | מאת: יונתן

כאשר אני מסתכל בעין אחת על משהו כמו ידית של ארון אז הידית שבצד היא פשוט נעלמת כאילו יש נקודה חסרה בשדה ראייה. הייתי כמה פעמים בבדיקות אצל רופא עיניים ובדקו לי את הרשתית ללא הרחבת אישונים אלא עם עדשה כזו והרופא אמר שהוא לא רואה בעיה כלשהי ברשתית וגם שאר הרופאים שהייתי אצלם. גם כאשר אני עוצם את העין שמאל אני רואה מין כזה כתם שחור בעין כאשר אני מסתכל על רקע לבן. חשוב לציין שלפני כמעט שנה נפגעתי מלייזר במקום העבודה שפגע לי בעין לייזר שבדרגת סיכון 3A . השאלה ממה זה יכול להיגרם? ואם כדאי לפנות שוב לבדיקת רופא עיניים? או שייתכן שזו לא בעיה שנובעת מהעיניים?

לקריאה נוספת והעמקה

יונתן שלום, חסרים בשדה הראיה עשויים להיות תוצאה של פגיעה ברקמות העין, בהמרה של האור לסיגנל חשמלי ברשתית או בהעברת הסיגנל הראייתי למוח. הבדיקות המבוצעות אצל רופא העיניים מכוונות למצוא את מקור הבעיה או החסר בשדה הראייה. כדאי להיות במעקב אצל רופא עיניים שיוכל לכוון אותך להמשך בירור במידת הצורך.

17/01/2020 | 17:05 | מאת: יונתן

האם החוסר בשדה הראייה זה נקרא סקוטומה? חשוב לציין שלפני כשנתיים היה לי חשד לגלאוקומה משנית האם ייתכן שמחלת הגלאוקומה התפתחה אצלי? או שהרשתית נפגעה לי מהלייזר? כי הרופא שהלכתי אליו בדק לי את הרשתית ללא הרחבת אישונים ולא ראה נזק. אני אלך שוב לרופא לבדיקה.

מנהל פורום מחלות עיניים במבוגרים