הצרות במסתם ראתי

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיית ילדים

21/11/2017 | 15:01 | מאת: לימור

שלום, הבת שלי בת שנה ושלושה חודשים. מצרפת את סיכום הביקור האחרון שביצענו ביוני. הביקורת הבאה נקבעה לשמונה חודשים לאחר ביקור זה (פברואר שנה הבאה) בינתיים הילדה צריכה לעבור ניתוח פזילה (שכולל הרדמה מלאה) ביוני נאמר שאין מניעה לעבור ניתוח, אולם מאז עברו כמה חודשים ואנחנו יותר קרובים למועד המעקב מאשר למועד הבדיקה. אני לא יודעת מה לעשות, האם לדחות את הניתוח? האם יש לבצע בדיקה חוזרת טרם הניתוח? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

לימור שלום, לא צרפת את הבדיקה ד"ר הדס

21/11/2017 | 19:38 | מאת: לימור

מנסה שוב לצרף את הקובץ

21/11/2017 | 19:46 | מאת: לימור

מעתיקה את סיכום המעקב האחרון: באקו לאחר הלידה הודגם PFO נמצא בנוסף PS א.ק.ג - קצב סינוס 130 לדקה עם RSR בV1 מקטע PR QTC תקינים אקו לב - מנח וחיבורים תקינים, גודל ותפקוד תקינים המחיצות שלמות, לא הודגם PFO המחיצה הבין חדרית נראית שלמה, חדר ימין אינו מעובה, הודגם TR קל בלבד לא ניתן למדידה, המסתם הראתי עושה תנועת כיפה מפל מכסימלי על פניו 40-45 ממ"כ ללא PI זרימה טובה לעורקי הראה, חדר שמאל תקין במבנהו ובתפקודו זרימה תקינה ובמצוא החדר השמאלי בקשת האאורטה ובאאורטה הביטנית קולטרל זעיר מהאאורטה היורדת. הודגמו העורקים הקרונריים במוצאם תקינים, החזר ורידי תקין ללב.

שלום לימור, לפי מה שמתואר מדובר על מסתם ריאתי מוצר ו"כיפתי" כלומר נפתח ככיפה ולא עד הסוף. מדידת המפל על פניו מגדירה אותו כ קל עד בינוני (קל זה עד 40, בינוני 40-60) . ישנו כנראה גם חיבור קטן נוסף בין אבי העורקים לעורק הריאה (סביר להניח שהוא שארית עוברית שלא משנה דבר) אם אין דברים נוספים במערכות אחרות סביר להניח שאין מניעה לביצוע הרדמה תוך ניטור כמקובל. אולם יש צורך לשאול את המרדים האם הוא רוצה אישור ספציפי מהקרדיולוג(כי בד"כ הם רוצים אחד כזה) בהצלחה ד"ר הדס

21/11/2017 | 20:01 | מאת: לימור

תודה רבה על המענה המהיר! הקרדיולוג נתן אישור ביוני. אבל הבנתי שיכולים להיות שינויים מבחינת הצרות המסתם. האם כדאי לבצע בדיקה חוזרת טרם הניתוח?

בגיל הזה ובמצב המסתםהמתואר לא צפוייים שינויים מהותיים, המפל יכול קצת לעלות וקצת לרדת אבל לא צפוי לעבור כל כך מהר מקל-בינוני ל-קשה ולכן אני לא חושב שצריך הערכה חדשה....אבל כמובן...מי שמחליט זה המרדים ולכן כדאי לשאול אותו כדי לא להגיע למצב של יום לפני הניתוח ופתאום צריך הערכה נוספת ד"ר הדס

מנהלי פורום קרדיולוגיית ילדים