לא מצליחה להירדם בת 7 חודשים

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

16/06/2019 | 08:20 | מאת: שקד

הקטנטונת למדה להירדם לבד בגיל 4.5-5 חודשים. מאז היא נרדמת במיטה עם מוצץ ושמיכה ואני יושבת לידה עד שנרדמת. בשבועיים האחרונים אני מנסה לצאת מהחדר לפני שהיא נרדמת כדי להוריד את התלות הזאת. ברוב הפעמים זה עובד טוב. פתאום בימים האחרונים היא מתחילה לבכות ישר כשאני שמה אותה במיטה ולא מוכנה לקחת מוצץ. ניסיתי להרדים על הידיים, אבל היא מתחילה לזוז ומחפשת עם מה לשחק למרות שהיא ממש עייפה. לפעמים אני מצליחה להרדים אותה על הידיים ולפעמים היא בסוף נרדמת במיטה כבר מותשת מעצמה. זה יכול לקחת גם שעה וחצי (בשנת לילה) עד שהיא נרדמת סופית. במהלך היום הרבה פעמים אני מתייאשת ומחזירה אותה לסלון, למרות שאז היא צוברת עייפות יתר וזה מחמיר. אני לא מבינה מה השתנה פתאום. מה אפשר לעשות? אני לא רוצה להרוס את ההרגלים שבנינו.

לקריאה נוספת והעמקה

כשאת נשברת היא מתבלבלת. היא לא מבינה למה פעם אחת את מתעקשת ופעם אחרת או אחרי זמן מסויים כבר לא. אז הכי חשוב זה לא להישבר. אולי כן קרה משהו לאחרונה שהשתנה גן חדש, מכבר דירה או חדר, אח חדש, שינוי במסגרת המשפחתית, יש המון דברים שעשויים להשפיע. תנסי לחשוב אם משהו השתנה. חוץ מזה לא לשכוח שהיא גודלת ושעות השינה שלה משתנות הכי חשוב תתמידי ואל תשברי היא תלמד בהצלחה

16/06/2019 | 14:31 | מאת: שקד

היא איתי בבית ככה שכל התנומות שלה הן איתי או עם אבא שלה. לא קרה איזה שינוי משמעותי בסביבה, מה שכן היא עשתה קפיצה בהתפתחות השבוע ושמתי לב כבר מלפני כמה חודשים שכל פעם שיש קפיצה משמעותית אז פתאום לא בא לה לישון. זה התחיל כבר במשבר גיל 4 חודשים. לפעמים נראה לי שהיא עייפה אבל לא בא לה ללכת לישון, היא כבר משפשפת עיינים אבל עדיין רוצה לשחק. במצבים כאלה להתעקש על שינה או לתת לה לשחק?

לנסות להתעקש שתישן במיוחד כשאת יודעת שהיא עייפה. לנסות להשכיב אותה לפני הזמן שאת משכיבה בדרך כלל כדי לוודא שאת לא מפספסת את חלונות השינה שלה. וכמובן לתת לה את הזמן שלה להתארגנות מחדש לאחר קפיצת הגדילה שלה.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות