תינוקת בת 6 שבועות ישנה הרבה בלילה

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

25/12/2018 | 03:38 | מאת: שקד

נרדמת בסביבות 21-23 ולא מתעוררת לאכול. באיזשהוא שלב אני נלחצת ומעירה אותה בשעה 2-4. לא יודעת כמה בייתה ממשיכה לישון אם לא הייתי מעירה. בנוסף היא זזה הרבה מתוך שינה ובגלל זה חשבתי אולי משהו מציק לה או שהיא רעבה. במהלך היום היא לא ישנה הרבה ואוכלת לעיתים תכופות. בערב לפני השינה היא אוכלת המון. השאלה אם צריך להעיר או לא? אם היא תישן יותר מ6 שעות בלילה? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

ישנה נוסחאה שאומרת שתינוק צריך לאכול 150 מ"ל כפול משקל הגוף וזו הכמות ליממה. תחלקי למספר הארוחות בגילה זה 8 ארוחות וזו הכמות שצריכה לאכול בארוחה. אם אוכלת יותר במהלך היום יכולה לפתוח פער בלילה. ממליצה לבדוק אם ישנה במהלך היום לפי חלונות השינה ואולי יש צורך לתקן שעות אלו ואז גם בלילה תתעורר. הכמות של 150 מ"ל כפול משקלה נותן לך את הכמות שצריכה לאכול ביממה תחלקי למספר הארוחות שאוכלת ותראי אם זו הכמות. לגבי העובדה שזזה הרבה בזמן שינה אם ישנה אין צורך להתערב. אם זה מעיר אותה והיא בוכה אפשר לנסות עיטוף.

25/12/2018 | 10:15 | מאת: שקד

תודה על התשובה. היא יונקת ולכן אני לא יודעת בוודאות כמה היא אוכלת. במהלך היום היא לא ישנה הרבה ומתעוררת אחרי חצי שעה כל פעם. איך ניתן לדעת מתי הם חלונות השינה?

ניתן למצוא טבלת חלונות שינה לפי גיל באינטרנט. בהנקה הדרך לגעת אם אכלה מספיק: אם עד 40 דקות אחרי האוכל היא לא בוכה לעוד. אם לפני כל הנקה בהחלפת טיטול יש פיפי. לפחות 2 יציאות ליום לגילה. ועולה במשקל.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות