בעיות שינה לילדה בת שנתיים

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

01/07/2018 | 10:37 | מאת: קארין

הבת שלי מתחילת החודש בערך לא ישנה טוב, בשנה האחרונה הייתה ישנה ממש טוב, כבר לקראת 20:00-20:30 הייתה במיטה לאחר מקלחת וארוחה, הייתי שמה אותה במיטה עם צעצוע או ספר בלי אור, הייתה בוכה דקה שתיים ונרדמת. בשבועיים האחרונים משהו קרה לה, אולי זה משבר גיל שנתיים, היא כאילו פיתחה פחד לישון במיטה שלה, איך שאני שמה אותה שם היא בוכה בהיסטריה ולא רוצה להיות שם. מאז אני מרדימה אותה בסלון ואח"כ מעבירה לחדר שלה ואז היא מתעוררת קבוע כל לילה בין 02:00 ל04:00, בוכה אבל עדיין מתוך שינה. האם עליי לתת לה מוצץ? (היא הפסיקה לקחת אותו כשהייתה בת 7-8 חודשים אולי לפני), האם עליי להעביר את המיטה שלה לחדר שלנו? יש לציין שהיא ישנה במיטת תינוק עדיין. לתשובתך אודה.

לקריאה נוספת והעמקה

דבר ראשון תנסי לחשוב אם קרה משהוא חריג בתקופה שקדמה לבעיית השינה. האם השתנה משהו בבית (תינוק חדש, מעבר דירה, שינוי מסגרת גן, פרידה כלשהי) אם כן זו יכולה להיות הסיבה לחרדות החדשות. האם היה שינוי בחדר שלה של הריהוט או תאורה בלילה וכו׳. מוצץ אחרי שהפסיקה כל כך מזמן לא רצוי. את כן יכולה לנסות לדבר איתה ולהבין מה הפחדים ואם אלה פחדים כמו ממכשפות או גנבים או מפלצות אפשר לקחת אותה לחנות "מיוחדת" שתבחר לעצמה בובה מגנה שתוכל לישון איתה ולהגן עליה מכל הדברים המפחידים. לגבי מיטת התינוק כל עוד לא מנסה לרדת ממנה לבד את יכולה להשאיר אותה.

01/07/2018 | 11:51 | מאת: קארין

תודה רבה על המענה, היא עדיין לא מדברת כך שפחות רלוונטי לי לשאול אותה. לא היה שום אירוע חריג סביב התקופה הזו... יכול להיות שבעיות א.א.ג קשורות לעניין השינה? היא התחילה להשתעל סביב התקופה הזו.

ממליצה לקחת אותה לבדיקת רופא ע"מ לשלול בעיה רפואית.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות