התעוררויות רבות אצל פעוט בן שנה ושלשה חודשים

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

04/01/2017 | 16:51 | מאת: יניב

שלום רב! בני בן השנה ושלשה חודשים מתעורר מס פעמים רב בלילה. ההשכבה יחסית מהירה מהירה אבל תמיד מלווה בהתנגדויות מצידו. בשלב הראשון יישן בין שעתיים לשלוש רצוף ואז מתחיל רצף של התעורריות כמעט כל שעה כשלפעמים זה מלווה בבכי רב והיסטרי במטרה לצאת מהחדר וגם אז כשכבר הוצאנו ומנסים להרגיע זה לא עובד והבכי יכול להמשך גם שעה ויותר. בנוסף להכל גם ההשכמה מאד מוקדמת (בסביביות 5 בבוקר) גם אחרי לילה ארוך של שינה טרופה וקטועה. אין נחירות בשינה וגם לא פוליפים והבנו שבגיל כזה אבחון במעבדת שינה לא רלוונטי. אנחנו אובדי עצות ומאד דואגים שחוסר השינה עלול לפגוע בהתפתחות. חשוב לציין שבהרדמה הוא מונח במיטה ואחד מאתנו בחדר אבל לא לידו והוא לבסוף נרדם אבל להתעוררויות הרבות לא מצאנו פתרון

לקריאה נוספת והעמקה

שאלה ראשונה זה האם בפעם הראשונה שבוכה לאחר 2-3 שעות שינה האם ער או בוכה בעיניים עצומות? נוכחותכם בחדר טובה וכאשר מתעורר בלילה הדרך שלו לחזור לישון היא לוודא שכל הפרמטרים שהיו כשנרדם עדיין קיימים, יכול להיות שהעדרותכם מהווה קושי, האם ניסיתם פשוט להרגיע ולהתיישב בחדר כמו שאתם עושים בתחילת הלילה? בגילו כבר יכול להבין לכן אפשר בזמן טקס השינה להסביר לו שאתם ישנים בחדר שלכם והוא בשלו ואם זקוק לכם אתם מגיעים. האם ניסיתם מנורת לילה שמחוברת לטיימר ע"מ למשוך את ההתעוררות המוקדמת בבוקר?

08/01/2017 | 15:59 | מאת: יניב

תודה על התשובה. נתחיל מהסוף..לא לא ניסינו מנורת לילה עם טיימר..אשמח לדעת איך זה עובד ומה לעשות. לגבי ההתעורריות ברוב המקרים אכן מחפש אותנו ואחרי הרגעה הוא חוזר לישון. הבעיה היא שלפעמים ההתעורריות האלו מלוות בבכי היסטרי שיכול להמשך גם שעה ויותר בלי סיבה נראית לעין.

אם ההתעוררויות בבכי היסטרי ועיניים עצומות יכול להיות שזה ביעות ואז אם זה מתרחש באותה שעה כל לילה ניתן לשבור את ה"מעגל" אם אין סדר זה בעייתי, החשוב הוא ברגע שהגעתם אליו כדי להפסיק את הבכי ההיסטרי נסו להדליק אור, לחבקו חזק ולומר לו שאתם אתו, ייתכן גם בגילאים הקטנים חלומות לכן חשוב לחזקו שאתם שומרים עליו, אם אין לו חפץ מעבר כמו דובי למשל אפשר ללכת אתו לחנות שיבחר בובה שמתחבר אליה ולספר לו שהבובה אתו במיטה ושומרת מפני כל הדברים המפחידים וכו'. לגבי מנורת לילה, קונים טיימר (שעון שבת) מחברים המנורה כשהולכים לישון אומרים לילה טוב לאור ומכבים, כשמתעורר מסבירים לו שהאור עדיין ישן וגם הוא צריך לישון וכשהאור קם (נדלקת המנורה לבד עם הטיימר) אז קמים, מכוונים את המנורה ל10 דק' אחרי השעה בה מתעורר בד"כ וכל 3 ימים מכוונים 10 דק' יותר עד שמגיעים לשעה הרצויה לכם.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות