מי מעלה נושא?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

29/05/2013 | 18:00 | מאת: קוראת קבועה

שלום אודי, של מי האחריות על העלאת הנושאים בפגישה? של המטופל ורק של המטופל, או לעיתים גם של המטפל? ואיך צריכה להיות ההתייחסות כאשר יש נושאים שלדעת המטפל הם חשובים, אך המטופל נמנע מלהעלותם? האם צריך לנסות לדחוף? האם יש בכלל טעם לדחוף? האם זה תלוי גישה טיפולית? אשמח אם תוכל להסביר.

29/05/2013 | 19:12 | מאת: מיכ

שאלה חשובה העלית וכמובן שחשוב לדבר על זה עם המטפל שלך..אצלנו אני מעלה.. אם יש נושא שלא סיימנו היא מזכירה לי... לפעמים היא שואלת ומתעניינת בנושא שקשה לי ושואלת איך את? זאת השאלה הכי נוגעת ממנה מבחינתי ומשם זה מתגלגל... ומגיעים גם למה שממש לא רציתי אבל חייבת להגיע לזה... מיכל

שלום לך קוראת, בדרך כלל רצוי שהמטופל יביא את החומר, ולפעמים צריך להמתין ולאפשר את המקום. רוב המטפלים יסכימו שעדיף "לא להדחף" עם שאלות או נושאים יזומים על מנת לאפשר לדברים העדינים והפגיעים - להופיע. אבל יש מצבים יוצאי דופן (תלויי טיפול, מטופל ומטפל). אודי

30/05/2013 | 15:34 | מאת: קוראת קבועה

אני לא שואלת על מצבים יוצאי דופן, אלא על מצבים שבהם יש המנעות עקבית של המטופל מנושאים "חשובים". האם כאן ניתן לומר שגם על המטפל מוטלת אחריות לא להתעלם מהם? (ואני בכוונה משתמשת במילה "אחריות" במילים כמו אפשר, רצוי, מומלץ ודומיהן...)

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית