רגישות יתר
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
בני בן 7 כיתה א' ,אובחן ברמה הקוגנטיבית עם יכולות של ילד בן 10 , אך יש בעייה ברגישות יתר לדוגמא: הילד לקראת מסיבה בכיתה א' לומד מעולה טקסט בעל פה מבצע אותו בביטחון רב מול הכיתה והמורה אך במסיבה עצמה מול קהל שונה ולא מוכר הילד החל לבכות ולא רצה לעלות להופיע כל הילדים הופיעו והוא לא , אם כי המורה העלתה אותו לבמה למרות הבכי ניגב את הדמעות ואמר את הקטע שלו, לאחר מכן לא השתתף בכלל כל המסיבה , לימי הולדת לא מוכן לעזוב את ההורים כל האירוע ,בבית הוא אוהב להיות מרוכז בפתרון תשבצים קריאת ספרים הרבה מעבר לגילו ללא ניקוד ...בכיתה מקובל מאד מאד חברתית , אבל כשצריך להופיע מול קהל הוא מאד מאד מאד רוצה אבל לא מסוגל מה ניתן לעשות?
שלום אילנה, פעמים רבות קיים פער בין הרמה הקוגנטיבית והרמה הרגשית, ופער זה בולט דווקא אצל ילדים מוכשרים קוגנטיבית (כי מצפים מהם להיות "בוגרים" ולא רק שהם בס"כ ילדים קטנים, אלא שהם ילדים המחזיקים בתוכם בפער הלא ברור הזה והמבלבל). כדאי לתת לו זמן. כנראה שעליו להדביק בקצב שלו את הציר ההתפתחותי הרגשי. אם המצב ממש חמור וגורם למצוקה (מעבר להופעות בבית הספר) - כדאי לשקול הערכה מקצועית ואולי אף התערבות. אפשר להתייעץ בנושא עם פסיכולוגית ביה"ס או היועצת החינוכית. אודי