חתונה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

30/12/2009 | 16:57 | מאת: ליהי

ד"ר בונשטיין שלום, אני סטודנטית לתקשורת ואנחנו עושים משדר גמר ברדיו לגבי חתונות. התבקשתי לשאול פסיכולוג לגבי התופעה החברתית שהיא מסחריות בחתונה. ז"א מדוע יש נטיה לאנשים, בייחוד בתרבות הישראלית להשקיע בחתונות כספים רבים ולהתעלות על חתונות קודמות? מהו הצורך הזה ומאיפה הוא נובע? במילים אחרות מדוע אנשים הפכו את יום הקידושין למוצר מסחרי? אשמח לקבל תשובה המון תודה ליהי

שלום ליהי, כל אחד רוצה להרגיש יחיד ומיוחד, ושהחתונה שלו - עוד לא היה כמוה. זה צורך נרקיסיסטי, שמביא (בשילוב עם ההיבט הסוציולוגי שהזכרת, של מסחור, שיווק ופרסום כל מה שזז, כולל רומנטיקה [עייני ערך ספרה של אווה אילוז "האוטופיה הרומנטית -0 בין אהבה לצרכנות"]) להפקות ענק, שניזונות מתעשיה שלמה המפיקה אותן, וכך נוצר מעגל קסמים המזין את עצמו. מקווה שעזרתי מעט, אודי

03/01/2010 | 14:49 | מאת: ילדה ואישה

הי ליהי, זוית נוספת, אם תרצי זו האפשרות ליום אחד להיות בתוך חלום. חלום של להיות נסיך ונסיכה. הבגדים, האורחים, הפאר. לא אצל כולם זה מתרגם למסחרי אבל אצל חלק כן. הפנטזיה יכולה להיות מכמה סוגים ואצל כל אחד היא שונה. אני מניחה שהמימוש שלה הוא תלוי תרבות וההקשר התרבותי שלנו מעורב זה מכבר בזה המסחרי. אני מכירה טוב חיים בארצות אחרות, המסחריות לא נראית לי אופייני במיוחד לתרבות הישראלית, אם כבר המסחרי זה משהו שבא לנו בהשאלה מהאמרקניזציה שלנו. ועוד דבר, שמתי לב שלעיתים דווקא באוכלוסיה עם פחות אמצעים כספיים יש יותר הוצאת כספים פזרנית ומוגזמת על חתונות ואירועים אחרים. זה רק מחזק את ההשערה שיש כאן צורך בפנטזיה הרחוקה מאד מהחיים האמיתיים. ודרך אגב, לי דווקא הייתה חתונה מאד צנועה ולא יקרה, מבחירה של שנינו. (אבל לא ויתרתי על שמלה נסיכתית והינומה :) ) י.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית