שיחות טלפון
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
הי. מספר שאלות לי: 1) האם פסיכולוג הנוהג לענות לשיחות טלפון במהלך השעה הטיפולית נוהג בחוסר מקצועיות? אמנם אין בקוד האתי של הפסיכולוגים כל אזכור לכך, אולם עד כמה הדבר מעיד על מקצועיותו? 2) האם יש הבדל בין פסיכולוגים העובדים במרפאות ציבוריות לבין מטפלים פרטיים בנוגע לקבלת שיחות טלפון? 3) וכאן לחלק האישי - אני מטופלת מספר שנים אצל מטפלת בשירות הציבורי. היא משמשת כפסיכולוגית ראשית של המכון ומתוקף תפקידה מוטל עליה עומס רב הכולל שיחות טלפון רבות. אני בהחלט מבינה זאת, והשלמתי מזמן עם האילוצים הללו. הדבר שמרגיז אותי מ-א-ד הוא כאשר מעבר לקו נמצא אחד מבני משפחתה (ולא קשה לזהות...) אמנם היא מקפידה לענות לטלפונים בקצרה, אך לפעמים זוהי שיחת הטלפון הרביעית בנוכחותי. מעולם לא הבעתי בפניה את מורת רוחי, הואיל והיא כלל לא חייבת להמשיך לקבל אותי לטיפול שם, ובוודאי לא במשך שנים רבות כל כך. שאלתי היא האם זהו מחיר מקובל שעלי לשלם תמורת טיפול חינם? או שמא יש אפשרות אחרת? אשמח לשמוע את דעתכם ואת דעתך, אודי. צליל
שלום צליל, מבחינת החוק או האתיקה - אני משער שזו לא עבירה. מבחינת התחושה שלך כמטופלת - זו חדירה למרחב הטיפולי שלך, שעובדה שהיא מפריעה לך... ייתכן שזה כורח המציאות בשל היותה פס' ראשית במוסד ציבורי (ומחוייבת לענות לטלפונים). ייתכן הבדל מבחינה זו בין השירות הפרטי לציבורי (כמו בין הרצוי למצוי...), מאחר ובטיפול פרטי הייתי מצפה שהמרחב יהיה הרבה פחות חדיר. בכל מקרה - אני מציע לך לפתוח את הנושא בטיפול. זה נראה לי חשוב לקשר הטיפולי שלכן. אודי