???
דיון מתוך פורום פסיכולוגיה קלינית
כשיש למטפלים מטופלים עם קשיים אמיתיים, איך אתם לא דואגים כשהמטופלים שלכם עוזבים, מה לא נהוג להרים טלפון לשאול אם הכל בסדר, איך אתם בטוחים שהם יגיעו לפגישה הבאה. יש לי מטפלת חמישה חודשים ואני ממש בדיכי וכשאני עוזבת את החדר אני משתגעת איך היא ישנה ויש לה מטופלים שלא עוצמים עין, מה יקרה אם היא תתקשר לפעמים סתם לבדוק שאני נושמת.
שלום לך, נשמע לי מהדברים שלך כי מתחת לכעס כלפי המטפלת, קיימת שאלה האם ועד כמה אכפת לה. האם היא חושבת עליי בין הפגישות האם רואה כמה קשה לי. ואת מבטאת רצון להוכחה לאכפתיות שלה כלפייך וכלפי אחרים. בעיניי הספק הזה הוא הדבר המרכזי שצריך לקבל מקום בטיפול, כי הרמת טלפון כביטוי קונקרטי לאכפתיות יכולה להחזיק זמן מה אבל היא לא ממלאת מבפנים, ולעיתים אף מחבלת בהתקדמות הטיפול. רק הבנייה מבפנים ואמון שבאמת אכפת לה, מבלי שתצטרכי לקבל אישור על כך כל הזמן תוכל לאפשר לך רוגע ולהשתמש בזה גם מחוץ לחדר הטיפולים. דרור