בקשה להגדרה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

27/05/2007 | 23:33 | מאת: שולמית

שלום לשלושת אנשיי הפורוםולך ליאת באיחוד כי זה היום שלך ברצוני לדעת מהוא קשר בריא בין תלמיד\ה ומחנך\ת כפרט ולצוות חינוכי בכלל. אנא הגדרו לי בלשונכם כפסיכולגים . השאלה הזאת מגיעה מתוך זה שאני אואה את עצמי כצעד הנפגע מיחסם אליי בעבר כתמתידה וזאת לאחר יתפכחות וראיה מחושת בעקבות משבר שחויתי בגללם.וגם כתלמידה לשעבר כלומר מדטבר עליי שבאה ממקום שמבין ויודע דברים ומנקודת ראות בוגרת לחיים . הגורמת לי ראות דברים אחרת ואף לעזור ולגרום לפקיחת עניינים אצל אנשים אחרים שמבוגרים ממי ואף ואף שכנוע והשפעה עליהם על בני גילי ואף גדולים ממני במקצת ועל הקטנים גם. מקווה להשבה מהירה.

28/05/2007 | 21:38 | מאת: דרור שטרנברג

שולמית שלום, מדברייך אני מבין שאת מרגישה נפגעת אך לא ברור בדיוק מה גרם לפגיעה, וזו זכותך לא לפרט בפורום את הפרטים. אבל זה משאיר פתוח את השאלה מה היה קשה בקשר, מה מרגיש לך לא נכון. בעיני קשר בין תלמיד למורה צריך לשמור על גבולות, כך שבכל שלב יהיה ברור לשני הצדדים מה הדבר המקשר ביניהם : לא קש אישי אלא קשר מקצועי. אם השאלה שלך נוגעת למידת ההשפעה של המורה על התלמיד הרי שכאן קצת יותר קשה למתוח קו, משום שיש שיאמרו, ובצדק מסויים, שהמחנך מקבל על עצמו תפקידים של מעבר ללימוד חומר נטו. גם כאן הגבולות הם החשובים, ובעיקר חשוב איך התלמיד מרגיש עם זה. לסיכום, אין הגדרה ברורה בעיני, ניתן לומר מה לא לעשות. או במקרים מסויימים לחשוב האם זה היה מתאים או לא, אבל ניתן להשתמש בכללי אצבע שהחשוב שבהם הוא שמירה על גבולות ועל מקצועיות כקו מנחה, דרור

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית