ללירון ולכל המתווכחים 1

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

10/03/2001 | 13:42 | מאת: ד"ר עמיר פרומן

ללירון ראשית תודה על כך שעוררת דיון מעניין וחשוב מאין כמוהו בפורום . להערכתי הפורום שלנו משמש כבימה מתאימה במיוחד לדיון בסוגיות שהעלית. בהחלט הייתי שמח אם סגנון ההתבטאות היה פחות לוחמני ויותר ענייני אך כזה לעיתים אופיים של ויכוחים. ולעצם טיעוניך: אני מקבל מטיעוניך את ההרגשה שגם אם חלקם נכונים (וסביר להניח שכך) הרי ברובם הינם הקצנה חד צדדית שמקורה בכאב רב של אנשים שמרגישים שנפגעו מטיפול זה או אחר, ואין ספק שאכן יש כאלו. כדי לא לגעת במקומות כואבים אצל חלקנו הרשה לי להשתמש בדוגמא מתחום טיפולי אחר. כיום מעל חמישים אחוז ממקרי הסרטן עוברים ריפוי מלא אם כי לעיתים תופעות הלואי של הטיפול הינן קשות. האם לדעתך יהיה זה אתי לגשת לחולה סרטן בשיאו של תהליך הטיפול הכימותרפי,עם כל תופעות הלואי הכרוכות בו, ביום שבו עליו להחליט האם גם לכרות חלק מגופו כי יש בו את התאים הקטלניים ולומר לו - רק בשביל שידע: שחבל על זמנו, שהסיכוי שיצא מזה קטן ואם יצא מזה הרי יוותר נכה, שהכירורגים שם רק בשביל לגרום לו נזק ולעוות את גופו, שמקור מקצוע הכירורגיה בכלל לא ברפואה אלא בספרות (כן, הכירורגים הראשונים היו ספרים - גלחים), שעד לפני זמן לא רב היו מנתחים ללא הרדמה, שהתרופות הכימותרפיות מרעילות את הגוף ובכלל - במקרה יש לך ספר לתת לו שמדבר על כל זה ואף מציע פתרון קל יותר וללא תופעות לוואי? ותזהר שלא לומר לו מילה על הרוב המכריע של חולי הסרטן שיצאו מזה ושיקמו את חייהם ובנו משפחות ומצליחים להנות, לאהוב ולהתרגש? אני מקווה שהבנת את המשל והנמשל ועתה ארצה לדון בטענותיך הספציפיות. ועל זאת בהודעה הבאה.

11/03/2001 | 02:22 | מאת: לירון

ד"ר עמיר פורמן שלום. אני שמח להתיחסותך העינינית לדברי. לגבי המשל שהבאת. אתה צודק מאה אחוז. יש בעיה קטנה אחת !!!!!!!! אם נאמר שהמטופל מקבל טיפול קשה כמו שניתן למחלת הסרטן בעוד שכיום יודעים על טיפול פשוט יעיל ובעל 80% אחוז הצלחה ושאינו כואב או בעל השפעות לוואי והרס. למה להמשיך להשתמש בטיפול הישן והלא אפקטיבי כל כך ! והנמשל הוא: שיש דרך אחרת - מדע מודרני שנקרא דיאנטיקה ! ולכן אני מעלה דיון זה. אני לא תוקף את אלה שבאים לעזור. אלא את אלה שמשתמשים בשיטות ברברים לפעלים וגם לא יעילות כאשר יש שיטה הרבה הרבה הרבה יותר טובה ! והם (פסיכאטרים ופסיכולוגים) מבורותם או שחצנותם או מפחדם או מרשעותם לא מוותרים על השיטות הברברית והעתיקות האלה. פה הבעיה !

11/03/2001 | 02:29 | מאת: דניאל

תודה לך לירון על הארתך? ובאמת שלא ידעתי עד כמה חמורה שיטה זו.

11/03/2001 | 19:34 | מאת: ד"ר עמיר פרומן-עורך ראשי

לירון היקר אשמח לדעת על כל מחקר מדעי שנעשה במתודולוגיות הניתנות לביקורת (כמו מחקר על קבוצה גדולה של אנשים, קבוצת פלסבו, סמיות כפולה, ושיטות סטטיסטיות נכונות) לגבי תועלת הדיאנטיקה בטיפול בסרטן. הצעה אישית: באם אתה רוצה לתקוף יריב - השתמש נגדו בכליו הוא ולעצם העניין הבא מחקרים כנ"ל ואז תצליח אולי לשכנע את הפסיכיאטרים והרופאים האחרים.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית